JM521 Biyostratigrafi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM521
Ad Biyostratigrafi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK


Dersin Amacı / Hedefi

Stratigrafinin kurulmasında biyostratigrafinin önemini ve kullanılmasını öğrenmek.

Dersin İçeriği

Stratigrafi, fosil, biyostratigrafi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz ders

Kaynaklar

Biyostratigrafi, C Sayar - İTÜ Yayınları, 1992

Notlar

Atike Nazik, sunumlar. Dersi alan öğrencilerle paylaşılmaktadır. https://stratigraphy.org/guide/bio


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biostratigrafi birimlerini öğrenir
ÖÇ02 Litostratigrafik, kronostratigrafik korelasyonu kavrar
ÖÇ03 Türleşme, evrim ve taksonomi öğrenir
ÖÇ04 Fosilleri kullanarak paleontolojik korelasyonu kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Stratigrafi, Paleontoloji ve biyostratigrafinin Tanımı Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Paleontoloji ve biyostratigrafinin gelişimi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Litostratigrafi Birimleri ve Sınıflaması Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Litodem Birimleri ve Sınıflaması Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Ekostratigrafi, Kronostratigrafi ve Jeokronoloji Birimleri ve Sınıflaması Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Biyostratigrafi Birimlerinin kullanımı Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Fiziksel Stratigrafi ve Biyostratigrafi İlişkisi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Korelasyon: Karşılaştırma Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Fasiyes ve Biyozon Haritaları Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Fosillerde Taksonomi (Sistematik) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Paleontolojide Yöntem ve Yorum Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Stratigrafik Seriler, Coğrafik Seriler Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Gelişme Serileri, Morfolojik Seriler Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Evrim Serileri ve Türleşme Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58