Genel Bilgi
Kod | JM0025 |
Ad | Kumtaşlarında Petrografik Analizler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kırıntılı kayaçlarda petrografik analizleri yapmayı öğrenmek.
Dersin İçeriği
Kırıntılı kayaç bileşnlerinin modal analiz yöntemiyle değerlendirilmesi. Kumtaşlarını oluşturan bileşenler yardımıyla provenanslarının saptanması. Kumtaşı petrografisinde kullanılan özel yöntemler. Kaynak kayaç saptanmasında kullanılan yöntemlerin tartışılması ve değerlendiilmesi.
Dersin Ön Koşulu
sedimanter petrografi
Kaynaklar
sedimanter petrografi ders notları (K Gürbüz)
Notlar
ilgili diğer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kumtaşlarında petrografik analizler yapabilme |
ÖÇ02 | Kumtaşlarını el örneğinde ve ince kesitte tanıma |
ÖÇ03 | Kumtaşlarında bileşenleri tanımlayabilme |
ÖÇ04 | Kumtaşlarında adlama ve sınıflandırma yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sedimanter kayaçların tanımı, genel sınıflandırma. | Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sedimanter kayaçların bileşenleri | Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kırıntılı kayaçların bileşenleri | Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | 1 Kuvars, Feldispat, Kayaç Parçalarının tanınmaları | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 2 Kuvars, Feldispat, Kayaç Parçalarının tanınmaları | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kırıntılı kayaçların sınıflandırılmaları | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kırıntılı kayaçlar (Konglomeralar) | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
9 | Kırıntılı kayaçlar (Kumtaşları) | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kırıntılı kayaçlar (ince taneli kayaçlar) | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1 Kırıntılı kayaçlarda ince kesit petrografisi ve sınıflama | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 2 Kırıntılı kayaçlarda ince kesit petrografisi ve sınıflama | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 3 Kırıntılı kayaçlarda ince kesit petrografisi ve sınıflama | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 4 Kırıntılı kayaçlarda ince kesit petrografisi ve sınıflama | Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Özet ve tartışma | Konu ile ilgili çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |