JM015 Tıbbi Jeoloji

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM015
Ad Tıbbi Jeoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sağlıklı bir yaşam alanının oluşturulması için ortamın jeolojik özelliklerinin insan, hayvan ve bitki sağlığı üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tıbbi jeolojiye giriş. jeolojik unsurların insan sağlığına etkileri, Asbest, zeolit sorunu ve insan sağlığına etkileri, Arsenikle ilişkili çevre sorunları, Silikozis, Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisi, Doğal karbondioksit çıkışları ve sorunları, Toprak ve kil yeme alışkanlığı ile ilgili sorunlar, İyot eksikliği ve sorunları, , Flor ile ilgili sorunlar, Böbrek taşları, Antropojenik faktörler.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yok

Kaynaklar

Tıbbi Jeoloji 2008, JMO yayınları

Notlar

Elementler ve sağlığa etkileri Eşref Atabey


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi jeolojinin tanımı ve kapsamını tanımlar
ÖÇ02 Mineraller ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi değerlendirir
ÖÇ03 Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisini öğrenir.
ÖÇ04 Jeoloji, canlı ve çevre ilişkisinin anlaşılması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tıbbi Jeoloji tanımı, kapsamı, tarihçesi ve araştırma yöntemleri araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
2 Mineraller ve insan sağlığına etkileri araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 3- Asbest ve zeolit sorunu ve insan sağlığına etkileri araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Arsenik ve insan sağlığına etkileri araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 5- Silikozis riski, Flor araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 6- Çevresel toz sorunları ve selenyum ilgili sorunlar araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 7- Doğal radyoaktivite ve doğal radyasyon araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 9- Ağır metaller ve çevresel sorunları research, reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 10- Toprak ve kil yeme alışkanlığı ile ilgili sorunlar araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 11- Jeotermal ve mineralli sular araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 12- İyot eksikliği ve sorunları, Böbrek taşları araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 13- Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisi araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 14- Kömür ve insan sağlığı araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Örnek Uygulamalar araştırma , okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58