JM012 Kırıntılı Kayaçlar Termokronolojisi ve Provenans Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM012
Ad Kırıntılı Kayaçlar Termokronolojisi ve Provenans Analizi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler kırıntılı kayaç petrografisi ve termokronolojisi hakkında temel bilgi sahibi olurlar. Ağır minerallerin tanımlanması ve termokronoloji yöntemlerinin jeolojik olayların belirlenmesinde kullanımı hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

Kırıntılı kayaç petrografisi, ağır mineral tanımlaması, kırıntılı kayaçlara uygulanan termokronoloji yöntemleri ve jeolojik uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bernet, M., Spiegel, C. 2004. Detrital thermochronology - Provenance analysis, exhumation, and landscape evolution of mountain belts. Geological Society of America Special Papers. Fission-Track Thermochronology and its Application to Geology, edited by M. G. Malusà and P. G. Fitzgerald

Notlar

Bernet, M., Spiegel, C. 2004. Detrital thermochronology - Provenance analysis, exhumation, and landscape evolution of mountain belts. Geological Society of America Special Papers.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kırıntılı kayaçların bileşenlerini saptar, isimlendirir,
ÖÇ02 Kırıntılı kayaçlarda ağır mineralleri tayin eder.
ÖÇ03 Kırıntılı kayaçlarda termokronoloji yöntemlerini uygular.
ÖÇ04 Mineral separasyonun tekniklerini öğrenir
ÖÇ05 Analize hazırlık safhalarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Kırıntılı kayaçların tanımlaması, bileşenlerinin tanımlaması, sınıflama kriterleri. Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kırıntılı kayaçların bileşenleri Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Mineral seperasyonu teknikleri Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ağır mineraller 1 Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Ağır mineraller 2 Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ağır mineraller 3 Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kırıntılı kayaçlarda kullanılan yaş tayini yöntemlerine genel bakış Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Metamorfik yaşlar Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kırıntılı U-Pb yaşlandırması ve uygulamaları Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hf izotop analizleri Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Fizyon İzi yöntemi ve uygulamaları Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İstatiksel yöntemlerin temelleri Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Karışık dağılımların çözümü için istatistiksel yöntemler 1 Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Karışık dağılımların çözümü için istatistiksel yöntemler 2 Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 11:58