INMZ109 Lineer Cebir

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INMZ109
Ad Lineer Cebir
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Ahmet DEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile İnşaat Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir bilgilerini aktarmak, muhakeme gücünü artırmak, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar,Vektör uzayları, alt uzaylar, bazlar, boyutlar, lineer dönüşümler. Bu ders sayesinde Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesini sağlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lineer Cebir, D. Taşcı, Ankara, 2012 2. Linear Algebra and Geometry, D.M. Bloom, Cambridge Universty Press, London, 1979. 3.Lineer Cebir, H.H.Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları

Notlar

Lineer Cebir, F. Başar, Sürat Üniversite Yayınları, 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Daha önce Genel Matematik dersinde öğrendikleri bilgiler üzerine yeni bilgiler koyar
ÖÇ02 Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar, Vektör uzayları, alt uzaylar, bazlar, boyutlar, lineer dönüşümleri anlar
ÖÇ03 Matematiksel düşünce yöntemlerini kavrar
ÖÇ04 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanır
ÖÇ05 Matris ve determinantların uygulama alanlarını sınıflandırır
ÖÇ06 Lineer denklemlerin nasıl çözüleceğini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matrisler Ders notları ve kitap vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Matris işlemleri Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Özel matrisler Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Elemanter operasyonlar ve uygulamalar Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Determinantlar Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Lineer denklem sistemleri ve çözümleri Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Örnekler, Teoremler Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Önceki ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Vektör uzayları Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Alt vektör uzayları Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Baz ve boyut Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Baz değişimleri Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Lineer dönüşümler Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Bölüm uzayları Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Bölüm uzayları-1 Önceki ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.05.2024 04:58