ST509 İleri Oşinografi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST509
Ad İleri Oşinografi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER YELDAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, denizler ve deniz ortamı ile ilgili bilgi vererek, oseanik parametrelerdeki değişimleri, deniz-atmosfer, deniz-deniz dibi, deniz-kıyısal alan etkileşimlerini, deniz kabarmasını, akıntıları su tipleri ve geçiş zonlarını açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Denizler ve deniz ortamı, oseanik parametrelerdeki değişimler, deniz-atmosfer, deniz-deniz dibi, deniz-kıyısal alan etkileşimleri, deniz kabarması tahmineri, akıntılar, su tiplerinin ayırt edilmesi, geçiş zonları,

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

LAEVASTU, T., HELA, I., 1970. Fisheries oceanography. Fishing news (Books) Ltd. London. 238p. ANIKOUCHINE, W.A., STERNBERG, R.W., 1973. The world ocean. An introduction to oceanography. Prentice-Hall, Inc., USA, 338p

Notlar

RICHARD, A., DAVIS, J.R., 1972. Principles of Oceanography. Addison-Wesley Publishing Company, Inc. Philippines, 434p.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yüzeysel tabaka derinliği ve sıcaklık yapısı hakkında ilişki kurar
ÖÇ02 Deniz yüzey suyu sıcaklığı anormalliklerini tanır
ÖÇ03 Denizel kesimdeki kısa süreli değişimlerin hız ve şiddetini tahmin eder
ÖÇ04 Delta, Koy ve küçük körfezlerle buraları etkileyen ekolojik faktörler arasındaki ilişkiyi kurar
ÖÇ05 Oşinografik parametrelerde gözlenen değişimleri ayırt eder
ÖÇ06 Okyanus ve denizel ortamı tüm yönleriyle tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş; Denizler ilk haftada dolayı ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Denizel Ortam The World Ocean 1-6. Sayfalar Okunacak. Ödev: İç Denizler ve Balıkçılık Olanakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Denizel Ortamdaki Ekolojik Faktörler The World Ocean 61-130. Sayfalar Okunacak. Ödev: Birincil Üretim ve Birincil Üretimi Etkileyen Faktörler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Oşinografik Parametrelerde Gözlenen Değişimler Principles of Oceanography 297-318. sayfalar okunacak. Ödev: Upwelling ve Dünyadaki Önemli Upwelling Sahaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
5 Delta, Koy ve Küçük Körfezler Principles of Oceanography 289-297. sayfalar okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Deniz-Taban Etkileşimi Fisheries Oceanography 50-54. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Oşinografik Analiz ve Tahminler Fisheries Oceanography 54-60. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Denizlerdeki Kısa Süreli Değişimlerin Hızı ve Şİddeti Fisheries Oceanography 60-72. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kısa Süreli Oşinografik Veriler Fisheries Oceanography 63-72. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Deniz Yüzey Suyu Sıcaklığı Anormallikleri Fisheries Oceanography 72-82. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Yüzeysel Tabaka Derinliği ve Sıcaklık Yapısı Fisheries Oceanography 82-90. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Deniz ve Deniz Kabarmasının Tahmini Fisheries Oceanography 90-95. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
14 Akıntılar Fisheries Oceanography 95-105. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Deniz Geçiş Alanları ve Su Tiplerinin Ayrılması Fisheries Oceanography 279-286. Sayfalar Okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazurlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 05:26