Genel Bilgi
Kod | ST509 |
Ad | İleri Oşinografi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, denizler ve deniz ortamı ile ilgili bilgi vererek, oseanik parametrelerdeki değişimleri, deniz-atmosfer, deniz-deniz dibi, deniz-kıyısal alan etkileşimlerini, deniz kabarmasını, akıntıları su tipleri ve geçiş zonlarını açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Denizler ve deniz ortamı, oseanik parametrelerdeki değişimler, deniz-atmosfer, deniz-deniz dibi, deniz-kıyısal alan etkileşimleri, deniz kabarması tahmineri, akıntılar, su tiplerinin ayırt edilmesi, geçiş zonları,
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
LAEVASTU, T., HELA, I., 1970. Fisheries oceanography. Fishing news (Books) Ltd. London. 238p. ANIKOUCHINE, W.A., STERNBERG, R.W., 1973. The world ocean. An introduction to oceanography. Prentice-Hall, Inc., USA, 338p
Notlar
RICHARD, A., DAVIS, J.R., 1972. Principles of Oceanography. Addison-Wesley Publishing Company, Inc. Philippines, 434p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüzeysel tabaka derinliği ve sıcaklık yapısı hakkında ilişki kurar |
ÖÇ02 | Deniz yüzey suyu sıcaklığı anormalliklerini tanır |
ÖÇ03 | Denizel kesimdeki kısa süreli değişimlerin hız ve şiddetini tahmin eder |
ÖÇ04 | Delta, Koy ve küçük körfezlerle buraları etkileyen ekolojik faktörler arasındaki ilişkiyi kurar |
ÖÇ05 | Oşinografik parametrelerde gözlenen değişimleri ayırt eder |
ÖÇ06 | Okyanus ve denizel ortamı tüm yönleriyle tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş; Denizler | ilk haftada dolayı ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Denizel Ortam | The World Ocean 1-6. Sayfalar Okunacak. Ödev: İç Denizler ve Balıkçılık Olanakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Denizel Ortamdaki Ekolojik Faktörler | The World Ocean 61-130. Sayfalar Okunacak. Ödev: Birincil Üretim ve Birincil Üretimi Etkileyen Faktörler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Oşinografik Parametrelerde Gözlenen Değişimler | Principles of Oceanography 297-318. sayfalar okunacak. Ödev: Upwelling ve Dünyadaki Önemli Upwelling Sahaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
5 | Delta, Koy ve Küçük Körfezler | Principles of Oceanography 289-297. sayfalar okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Deniz-Taban Etkileşimi | Fisheries Oceanography 50-54. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Oşinografik Analiz ve Tahminler | Fisheries Oceanography 54-60. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Denizlerdeki Kısa Süreli Değişimlerin Hızı ve Şİddeti | Fisheries Oceanography 60-72. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kısa Süreli Oşinografik Veriler | Fisheries Oceanography 63-72. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Deniz Yüzey Suyu Sıcaklığı Anormallikleri | Fisheries Oceanography 72-82. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Yüzeysel Tabaka Derinliği ve Sıcaklık Yapısı | Fisheries Oceanography 82-90. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Deniz ve Deniz Kabarmasının Tahmini | Fisheries Oceanography 90-95. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Akıntılar | Fisheries Oceanography 95-105. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Deniz Geçiş Alanları ve Su Tiplerinin Ayrılması | Fisheries Oceanography 279-286. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazurlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |