Genel Bilgi
Kod | ST522 |
Ad | Sucul Ekosistemlerde Üretim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin birincil üretim gross ve net üretim, mevcut ürün kavramları ile ilgili bilgi alması ve denizlerde birincil üretimin coğrafi dağılımı, birincil ve ikincil üretimi tahmin metotlarını kavramasıdır.
Dersin İçeriği
Birincil üretim, gross ve net üretim, mevcut ürün kavramı, birincil üretimin okyanuslardaki coğrafi dağılımı, birincil üretimi etkileyen faktörler ve birincil üretim tahmin yöntemleri, ikincil üretim, ikincil üretimi tahmin yöntemleri, cohortlar ve cohort üretiminin tahmini.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
LIVINGSTON, R.J., 2001. Eutrophication Processes in Coastal Systems. CPR Press New York, 327p. PARSONS, T.R., TAKAHASHI, M., HARGRAVE, B., 1990. Biological oceanographic Process. Third edition. Pergamon Press, Oxford, England, 330p.
Notlar
VALIELA, I., 1984. Marine Ecological Processes. Springer-Verlag New York Inc., Printed in USA, 408p
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Besin tuzları ve diğer elementlerle bir sucul ekosistemde gerçekleşen üretim düzeyi arasındaki ilişkiyi kurabilir |
ÖÇ02 | Birincil üretimi etkileyen faktörlerle üretim düzeyi arasındaki ilişkiyi kurabilir |
ÖÇ03 | Birincil üretimi etkileyen faktörlerin etki mekanizmalarını ayırt edebilir |
ÖÇ04 | Sucul ortamda gerçekleşen fotosentez miktarını belirleyebilir |
ÖÇ05 | Sucul ekosistemde organik üretimin ölçümünü yapabilir |
ÖÇ06 | Mevcut ürün ve okyanuslardaki birincil üretimin coğrafik değişimini ayırt edebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Kemosentez | İlk Hafta ön hazırlık yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Mevcut Ürün ve Okyanuslardaki Birincil Üretimin Coğrafik Değişimi | Ders Notları 1-13. Sayfalar Okunacak. Ödev: Sucul Ortamda Kemosentez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Organik Üretimin Ölçümü | Ders Notları 13-19. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Klorofil Tahmini-Fotosentez | Ders Notları 19-23. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Fotosentez Miktarının Tahmini | Ders Notları 32-41. Sayfalar Okunacak. Ödev: Birincil Üretim ve Etkileyen Faktörler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Birincil Üretime Etki Eden Faktörler | Ders Notları 41-50. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Birincil Üretimin Vertikal Değişimi | Ders Notları 50-60. Sayfalar Okunacak. Ödev: Besin Tuzları ve Döngüleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Besin Tuzları | Ders Notları 60-78. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Birincil Üretim İçin Gerekli Diğer Elementler | Ders Notları 78-83. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Birincil Üretimi Etkileyen Diğer Faktörler I | Ders Notları 83-90. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Birincil Üretimi Etkileyen Diğer Faktörler II | Ders Notları 90-98. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Otlama (Grazing) | Ders Notları 98-102. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Nutrient Dağılımı ve Fitoplankton | Ders Notları 102-109. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Otlama Oranının Tahmini ve İkincil Üretim | Ders Notları 109-128. Sayfalar Okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |