BT172 Süt ve Süt Ürünlerinde Duyusal Değerlendirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT172
Ad Süt ve Süt Ürünlerinde Duyusal Değerlendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. DİLEK SAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Duyusal değerlendirmenin genel ilkelerine göre süt ürünlerinin duyusal analizlerini yapma ve değerlendirme becerisini edindirmektir

Dersin İçeriği

Gıdalarda duyusal değerlendirmenin tarihi, gelişimi, duyusal değerlendirme laboratuvarının nitelikleri, süt ve süt ürünlerinde duyusal özelliklerin belirlenmesi için panelistlerin oluşturulması, panelistlerin eğitimi, ürün çeşidine göre uygun test tekniğinin seçimi, örneklerin hazırlanması ve sunumu ile ilgili ilkeler, duyusal test sonuçlarının yorumlanması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uysal, H., Kınık, Ö., Kavas, G. 2004. Süt ve Ürünlerinde Uygulanan Duyusal Test Teknikleri. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:560, İzmir.

Notlar

- Altuğ, T., Elmacı, Y. 2010. Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. Sidaş Yayınlar, Türkiye. - Meilgaard, M., Civille, G.V., Carr, B. 1991. Sensory Evaluation Techniques, CRS press, USA


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duyusal değerlendirmeyi tanımlar
ÖÇ02 Duyusal değerlendirmenin önemini açıklar
ÖÇ03 Duyusal değerlendirmeyi etkileyen faktörleri sıralar
ÖÇ04 Süt ürünlerinin duyusal değerlendirmesini açıklar
ÖÇ05 Süt ve süt ürünlerinde oluşan lezzet kusurlarını açıklar
ÖÇ06 Duyusal test tekniklerini uygular
ÖÇ07 Duyusal değerlendirme için örnekleri hazırlar
ÖÇ08 Duyusal test sonuçlarını yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Duyusal değerlendirme ile ilgili terim ve tanımlar, tarihi, gelişimi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Gıdalarda duyusal değerlendirmenin önemi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Duyusal algılama mekanizması Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Duyusal değerlendirmeyi etkileyen faktörler Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Duyusal değerlendirme laboratuvarı ve özellikleri Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Panel üyelerinin durumu, seçimi, eğitimi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Örnek alma, örneklerin sunumu ve hazırlanışı Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Duyusal test teknikleri-Farklılık testleri Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Duyusal test teknikleri- Tanımlayıcı testler Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Duyusal test teknikleri-Tüketici testler Ders notları, verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Süt ve süt ürünlerinde oluşan lezzet kusurları Ders notları, verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması, konuyla ilgili makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Çiğ süt ve içme sütlerinin duyusal değerlendirilmesi Ders notları, verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması, konuyla ilgili makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Süt ürünlerinin (peynir, yoğurt) duyusal değerlendirilmesi Ders notları, verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması, konuyla ilgili makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Süt ürünlerinin (ayran, kefir, dondurma) duyusal değerlendirilmesi Ders notları, verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması, konuyla ilgili makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.05.2024 04:21