YLCMTT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLCMTT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ARİF ÖZBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ABDULKADİR YAŞAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET BİLGİLİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ENGİN PINAR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur ACAR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.

Dersin İçeriği

Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlanmak, uygulamak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar.
ÖÇ02 Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir.
ÖÇ03 Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler
ÖÇ04 Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir.
ÖÇ05 Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 İlgili kitapların üzerinden tezi planlama Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İlgili kitabın tez üzerine geçirilmesi ve teze yapacağı katkıları tartışma Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 İlgili makalelerin üzerinden tezi planlama Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 İlgili makalelerin tez üzerine geçirilmesi ve teze yapacağı katkıları tartışma Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Tezin içeriğindeki formül ve hesapların eklenmesi Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Tezin özet kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Tezin Giriş kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Tezin materyal ve metod kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Tezin bulgular kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Tezin tartışma kısmında yazılacakların belirlenmesi ve tartışılması Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Tezin referans bölümünün yazılması Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Tezin parçalarının birleştirilmesi ve tekrar kontrol edilmesi Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tezin Turnitin programında kontrol edilmesi Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Turnitin programında çıkan fazla benzeşimlerin düzeltilmesi ve yeniden yazılması Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Tez savunma sunumunu hazırlanması ve son düzeltmeler Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Tez Savunması Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 12 120
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 9 12 108
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 9 28 252
Toplam İş Yükü (Saat) 592
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,68
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 10:29