Genel Bilgi
Kod | CMT0031 |
Ad | Uygulamalı Reoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Malzemelerin kuvvet altındaki akış ve deformasyonları hakkında bilgi edinilecek. Malzemelerin viskoelastik özellikleri ve bunların sıcaklık gibi faktörlerle değişimi öğrenilecektir.
Dersin İçeriği
Reoloji ile ilgili kavramlar, rotasyonel ve salınım testleri, test methodları, testlerde kullanılacak ekipmanlar anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Applied Rheology – With Joe Flow on Rheology Road
Notlar
Öğretim Üyesi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzemelerin kuvvet altındaki akış ve deformasyonu hakkında bilgi sahibi olunacaktır. |
ÖÇ02 | Salınım testleri farklı uygulamalar ile öğrenilecektir. |
ÖÇ03 | Reometre ve ekipmanları tanınacak ve farklı malzemeler için ekipman seçimi öğrenilecektir. |
ÖÇ04 | Rotasyon testleri farklı uygulamalar ile öğrenilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | The Language of Rheology | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Viscosity and Flow Properties | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Rotational Test Methods | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | The Four Flow Behaviors | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Viscoelastic Properties | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Power Law Modeling | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Three Interval Thixotropy | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Amplitude Sweep Test | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Frequency Sweep Test | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Non-Treditional Measurements | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Rheometers Bascis | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | important Rheometer Characteristics Motor Control | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Important Rheometer Characteristics Temperature Control | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Important Rheometer Characteristics Gap Accuracy | Ders kitabından anlatılan konuya hazırlanacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |