Genel Bilgi
Kod | CMT0016 |
Ad | Bilgisayar Destekli Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Yapısal analizde kullanılan bilgisayar programlarının temel prensiplerini kavramak, Yapısal analizde kullanılan hesap yöntemlerinin temel konseptini kavramak, Teorik bilgileri pratiğe aktarıp uygulamak. Mevcut yapıasal analiz programlarının desteği ile uygulamalar yapmak ve ödevler aracılığı ile öğrenciye öğrendiklerini uygulatmak.
Dersin İçeriği
Modellemeye giriş, Nümerik çözümleme teknikleri, Sonlu elemanlar yöntemi, Mühendislik analizlerinde çözümleme prosedürü (yapısal analiz, termal analiz).
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislikte karşılaşılan Fiziksel durumları modeller. |
ÖÇ02 | Yapısal ve statik analizler yapar. |
ÖÇ03 | Zamana bağlı yapısal analizler yapar. |
ÖÇ04 | Analiz ve benzetim neticesinde meydana gelen gerilmeleri, zorlanmaları ve yer değiştirmeleri hesaplar. |
ÖÇ05 | Analiz sonuçlarını yorumlar ve gerçek duruma göre kıyaslar. |
ÖÇ06 | Temel sonlu eleman matemetiksel modeli oluşturur. |
ÖÇ07 | Mevcut bilgisayar programlarını tanımak ve yaygın programlar ile uygulama yapmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modellemeye giriş | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Nümerik çözümleme teknikleri | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Sonlu elemanlar yöntemi | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Analiz prosedürü (Bir, iki ve üç boyutta modelleme) | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Analiz prosedürü (Eleman tipleri, gerçek sabitler ve malzeme özellikleri) | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | analiz prosedürü (Modelin oluşturulması) | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Anlatım |
7 | Analiz prosedürü (Sonlu eleman ağının oluşturulması) | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Analiz prosedürü (Çözümleme) | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Analiz prosedürü (Değerlendirme) | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları-çubuk eleman | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları-plak eleman | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları-katı eleman | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları-kontak uygulamaları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | ANSYS software ile yapısal analiz uygulamaları-dinamik uygulamalar | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |