Genel Bilgi
Kod | CMT0015 |
Ad | Katı Mekaniğinin Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Elastisitenin temel denklemlerinden yola çıkarak, öğrencilerin karmaşık mukavemet problemlerinin çözümünü anlamalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Kirişlerin çökmesi, Sütunların burkulması, Elastisite teorisine giriş, Burulma, Kalıcı Gerilmeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mechanics of Materials? R.C.Hibbeler, Prantice Hall. 2. Mechanics of Materials? F.P.Beer & E.R.Johnston, Mc-Graw Hill Comp.
Notlar
Öğretim Üyesi Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mukavemet dersinde anlatılamayan özel konularda öğrencilerin bilgi birikimini sağlamak. |
ÖÇ02 | Tansörel yaklaşımı bilmek. |
ÖÇ03 | Düzlemsel elastisite problemlerini çözmek. |
ÖÇ04 | Katı mekaniği problemleri analizinde kullanılan enerji yöntemlerinin temellerinin öğrenilmesi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gerilme Analizi, Elastisitenin Genel Bağıntıları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | İki, Üç Boyutlu Gerilme Analizi | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Gerilme , Gerinim Bağıntıları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Denge Denklemleri, Kinematik Bağıntılar | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Uygunluk Denklemleri, Bünye Denklemleri | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Kirişlerin Çökmesi, Diferansiyel Denklemler | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Tekil Fonksiyonlar, Moment-Alan Metodu | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Elastoplastik Malzemelerde Eğilme | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Elastoplastik Malzemelerde Burulma | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Burkulma, Diferansiyel Denklemler | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Euler Burkulma Formülü, Eksantrik Yüklü Kolonlar | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Enerji Metotları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | İş Enerji Denklemleri | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Statikçe Belirsiz Problemler, Denge Stabilitesi | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |