Genel Bilgi
Kod | CMT0013 |
Ad | Makine Mühendisliğinde Paket Program Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öncelikle öğrencilerin Mathematica programlamasını daha iyi anlamalarına ve sunduğu olanaklardan faydalanmalarına yardımcı olur. İkinci olarak, özellikle önemsiz olmayan hesaplamaların / araştırmaların programlamaya eşlik etmesi gereken projelerde yararlı olan bir "deneysel programlama" aracı olarak kullanılabilir.
Dersin İçeriği
Giriş Temel İşlemler Listeler, Kurallar, Örüntü ve Fonksiyonlar Listelerdeki İşlevler Fonksiyonel Programlama Verimli Programlar Yazma (Bazı Teknikler ve Uygulamalar)
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim üyesi notları
Notlar
Öğretim Üyesi Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Prosedürel ve fonksiyonel programlamanın temellerini kavrayabilme |
ÖÇ02 | Mathematica veri türlerine ve yapısına hakim olmak; |
ÖÇ03 | Mathematica dillerinde temel kodlar kullanılarak çözülebilecek ve görselleştirilebilecek basit mühendislik problemleri oluşturabilmek; |
ÖÇ04 | Sonraki çalışmalarında Mathematica'da ileri düzey kodlamayı kullanmaya hazır olmak |
ÖÇ05 | Temel programlama tekniklerini ve paradigmalarını anlamak ve uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mathematica ve Wolfram Diline Giriş | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Çalışma ve verilerinizi yazma ve sunma | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Sayısal ve sembolik hesaplamalar | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Listeleri, karakter dizilerini, kuralları, kalıpları ve kalıp eşleşmesini listeler | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Grafik ve görüntü işleme | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Sayısal uygulamalar | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Ders Çalışma haftası | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Farklı programlama paradigmaları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | prosedürel, fonksiyonel ve kural tabanlı programlama | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Analiz ve diferansiyel denklemler uygulamaları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Olasılık ve istatistik uygulamaları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kesin ve sayısal optimizasyon uygulamaları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Doğrusal ve polinom cebiri uygulamaları | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Tekrar | Öğretim Üyesi Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Üyesi Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |