Genel Bilgi
Kod | Trans618 |
Ad | Applications of Genomics, Transcriptomics, Proteomics and Metabolomics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVCAN TUĞ BOZDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Genetik teknolojiler içinde giderek artan öneme sahip olan omikler hakkında bilgiye sahip olma ve sağlık bilimlerinde kullanım alanlarını değerlendirebilme
Dersin İçeriği
Omics genel bilgiler ve tarihçe, Genomun özellikleri , Fonksiyonel genomiks, Transkriptomiks, Transkriptomiksin sağlık alanında kullanımı Proteomiks, Proteomiksin sağlık alanında kullanımı, Metabolomiks Metabolomiksin sağlık alanında kullanımı, Fenomiks, Fenomiksin sağlık alanında kullanımı
Dersin Ön Koşulu
none
Kaynaklar
Genomics, Transcriptomics, Proteomics and Metabolomics related on Articles
Notlar
Genomics, Transcriptomics, Proteomics and Metabolomics related on Articles/Books
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | genetik alanındaki yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | bu teknolojilerin kullanım alanlarını bilir |
ÖÇ03 | Bu alanda yapılmış çalışmaları değerlendirebilir |
ÖÇ04 | Biyoinformatik yazılımları ve veri bankalarını tanımak |
ÖÇ05 | Omik yöntemleri ile biyoinformatik arasındaki ilişkiyi kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir. | |
PÖÇ17 | Belirsiz | Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Omics genel bilgiler ve tarihçe | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genomun özellikleri | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Genomiks tanımlar | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fonksiyonel genomiks ve genomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Transkriptomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Transkriptomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proteomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proteomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Metabolomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Metabolomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektirNo need for preliminary preparation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fenomiks | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fenomiksin sağlık alanında kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diğer omikler | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulamalı ödev sunumu | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |