Genel Bilgi
Kod | Trans561 |
Ad | Introduction to Neurobiology |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHİCE DURGUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı insan sinir sisteminin yapısal ve fonksiyonel mekanizmasının ve translasyonel tıp ile ilişkisinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İnsan sinir sisteminin yapısal ve fonksiyonel mekanizması translasyonel tıp açısından ele alınmaktadır. Başlıca konular: Sinir sisteminin genel organizasyonu, MSS elemanlarının gross ve iç yapısı, spinal sinirlerin fonksiyonel komponentleri ve segmental dağılım, sinir sistemindeki entegre devreler, motor ve duyu entegresyonu, otonom sinir sisteminin organizasyonu
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders Notları ve Powerpoint slaytlar. Dere F. Nöroanatomi ve Fonksiyonel Nöroloji. Snell RS. Clinical Neuroanatomy
Notlar
İnternet, Kütüphane Veri Tabanları ve Önerilen Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sinir sisteminin genel organizasyonunu tanımlar. |
ÖÇ02 | MSS elemanlarının gross ve iç yapısını açıklar. |
ÖÇ03 | PSS elemanlarının yapısını açıklar. Explains the structure of PNS |
ÖÇ04 | Spinal sinirlerin fonksiyonel komponentleri ve segmental dağılımını bilir. |
ÖÇ05 | İnen ve çıkan yolları ayırt eder. |
ÖÇ06 | Sinir sistemindeki entegre devreleri kurar ve analiz eder. |
ÖÇ07 | Duyu-motor entegrasyonunu kavrar. Comprehends the sensory motor integration. |
ÖÇ08 | Otonom sinir sisteminin organizasyonunu ayırt eder. |
ÖÇ09 | Nörolojik bir problemi ve translasyonel tıp açısından çözümünü değerlendirir. Evaluates a neurological problem and its solution in the perspective of translational medicine. |
ÖÇ10 | Bilişsel işlevleri bütünleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deneysel araştırma planlar, yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan sinir sisteminin | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | MSS'nin gross yapısı | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | MSS'nin iç yapısı | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Periferik sinir sisteminin yapısı | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Spinal sinirlerin fonksiyonel komponentleri ve segmental dağılım | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | İnen yollar | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Çıkan yollar | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sinir sistemindeki entegre devreler | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Duyu-motor entegrasyonu | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Otonom sinir sisteminin organizasyonu | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Bilişsel sistemler | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Nörolojik bir problem | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Nörolojik problemin çözümü | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Sunum | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgilerin bütünleştirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |