FİZ523 Anksiyetenin Sinirsel Mekanizması

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ523
Ad Anksiyetenin Sinirsel Mekanizması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü KÜBRA AKILLIOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Korku ve anksiyetenin fizyolojik ve fizyopatolojik temellerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

anksiyetenin hücresel mekanizması, anksiyetenin oluşumu, anksiyete modelleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji

Notlar

Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpaep)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Korku ve ankiyete yanıtlarının oluşumuna katılan merkezi sinir sistemi yapılarını ayırt edebilir
ÖÇ02 Limbik sistemin korku anksiyete oluşumundaki rolünü açıklayabilir
ÖÇ03 Korku ve anksiyetede görülen davranışsal cevabın oluşum mekanizmasını açıklayabilir
ÖÇ04 Deneysel anksiyete benzeri modelleri tartışabilir
ÖÇ05 Bu modellerin uygulama alanlarını açıklayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Emosyonel durum ve duyguların oluşumu ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 limbik sistem yapısı ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Emosyonel deneyimlerde amigdalanın önemi ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 emosyonel durumda hipokampusun önemi ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 korku oluşumunun fizyolojik hücresel mekanizması ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 anksiyete oluşumunun fizyolojik hücresel mekanizması ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 deneysel anksiyete modelleri ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 yükseltilmiş artı düzenekte anksiyete tetiklenmesinin modelinin fizyolojik temelleri ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 farede yükseltilmiş artı düzenek testinin uygulanması ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 sıçanda yükseltilmiş artı düzenek testinin uygulanması ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 açık alan testinde anksiyete tetiklenmesinin fizyolojik mekanizması ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 farede açık alan testi uygulanması ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 sıçanda açık alan testi uygulanması ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 farede aydınlık-karanlık tercih testi uygulanması ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 09:48