FİZ651 Solunum Sistem Fizyopatolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ651
Ad Solunum Sistem Fizyopatolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK


Dersin Amacı / Hedefi

Akciğer hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarını ayrıntıları ile öğrenmek

Dersin İçeriği

Akciğer hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarının açıklanması

Dersin Ön Koşulu

SFZ513 Solunum Fizyolojisi dersini almış olmak

Kaynaklar

West J. B. Pulmonary Pathophysiology, Wolters Kluwer, 8. Baskı, 2013.

Notlar

WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akciğer fizyolojisinin temel konularının tekrarlanması
ÖÇ02 Solunum fonksiyon testlerinin esasları anlatılacak
ÖÇ03 Solunum fonksiyon testlerinin ayırıcı tanıdaki anlamı açıklanacak
ÖÇ04 Akciğer hastalıklarının sınıflandırmasındaki temek kavramlar açıklanacak
ÖÇ05 Restriktif akciğer hastalıklarının patofizyolojik mekanizmaları öğrenilecek
ÖÇ06 Obstrüktif akciğer hastalıklarının patofizyolojik mekanizmaları öğrenilecek
ÖÇ07 Hava yollarının duyarlılığına bağlı ortaya çıkan hastalıkların patofizyolojik mekanizmaları öğrenilecek
ÖÇ08 Pulmoner dolaşım kaynaklı hastalıkların patofizyolojik mekanizmaları öğrenilecek
ÖÇ09 Ventilasyon - perfüzyon oranının hastalıklardaki önemi öğrenilecek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel akciğer fizyolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Temel akciğer fizyolojisi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Solunum fonksiyon testleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Ventilasyonun akciğer hastalıklarındaki önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gaz değişiminin akciğer hastalıklarındaki önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Obstrüktif akciğer hastalıklarının patofizyolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Obstrüktif akciğer hastalıkalrının patofizyolojisi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sözel sunu hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Restriktif akciğer hastalıklarının patofizyolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Restriktif akciğer hastalıklarının patofizyolojisi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Pulmoner sistem hastalıklarının patofizyolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çevre kirliliği, enfeksiyon ve neoplazilerdeki patojizyolojik mekanizmalar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çevre kirliliği, enfeksiyon ve neoplazilerdeki patojizyolojik mekanizmalar II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Solunum yetmezliğinin patofizyolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Oksijen tedavisi ve mekanik ventilasyon Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözel sunu hazırlar, ödev hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 09:52