FİZ601 İleri Fizyoloji-2: Sinir Sistemi Fizyolojisi

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ601
Ad İleri Fizyoloji-2: Sinir Sistemi Fizyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü KÜBRA AKILLIOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

İnen ve çıkan yolların öğrenilmesi. Ağrının oluşumunu ve merkezi düzenlenmesinin öğrenilmesi. Serebellum ve bazal çekirdeklerin motor işlevlerdeki etkilerinin öğrenilmesi. Limbik yapılar ile işlevlerinin öğrenilmesi. Özel duyuların öğrenilmesi. Uyku ve uyanıklık döngüsü ile sinir sisteminin yüksek işlevlerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

1. Sinir sisteminde reseptörler 2. Çıkan yollar ve işlevleri 3. Talamus ve bağlantıları 4. Ağrının merkezi düzenlenmesi 5. Motor işlevler ve inen yollar 6. Serebellum 7. Bazal Çekirdekler 8. Ara Sınav 9. Hipotalamus 10. Amigdala ve hipokampus 11. İşitme ve vestibüler sistemler 12. Görme fizyolojisi 13. Görme fizyolojisi 14. Uyku ve uyanıklık döngüsü 15. Öğrenme ve bellek 16. Yarıyıl Sonu Sınavları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji

Notlar

Medikal Fizyoloji (Borob-Boulpaep)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sinir sisteminin temel çalışma prensiplerini kavrar.
ÖÇ02 İnen ve çıkan yolların işlevlerini kavrar.
ÖÇ03 Limbik sistem bileşenleri ve limbik sistemin işlevlerini kavrar.
ÖÇ04 Uyku ve uyanıklık döngüsünü kavrar.
ÖÇ05 Sinir sistemin yüksek işlevlerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sinir sisteminde reseptörler Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çıkan yollar ve işlevleri Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Talamus ve bağlantıları Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ağrının merkezi düzenlenmesi Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Motor işlevler ve inen yollar Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Serebellum Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bazal Çekirdekler Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Hipotalamus Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Amigdala ve hipokampus Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İşitme ve vestibüler sistemler Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Görme fizyolojisi-I Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Görme fizyolojisi-II Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uyku ve uyanıklık döngüsü Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenme ve bellek Kaynak kitaptan okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 10:49