MED501 Enfeksiyon Hastalıkları

5 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MED501
Ad Enfeksiyon Hastalıkları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yıl 5. Yıl
Süre (Hafta) 3 Hafta
AKTS 5 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tıp - Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYŞE SEZA İNAL


Dersin Amacı / Hedefi

Bu stajın sonunda Dönem V öğrencileri enfeksiyon hastalıklarının bulaşma ve korunma yolları, hastalık belirtileri, temel klinik, laboratuvar ve histopatolojik bulgularını değerlendirme, antimikrobiyal ilaçların doğru ve uygun kullanımı hakkında bilgikazanacak, hastalara tanı koyacak, tedavi başlayacak, yan etkiaçısından takip edecek ve gerekli durumlarda ilgili uzman yönlendireceklerdir.

Dersin İçeriği

Staj kapsamında öğrenciler, öğretim üyeleri eşliğinde temel hasta yaklaşımları, teorik dersler, hasta başı teorik eğitim, reçete yazma çalışmaları, laboratuvar sonuçlarının değerlendirilmesi ve ayırıcı tanı yapacaklar, olgu tartışmaları, seminer ve makale saatlerine katılacaklardır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Principles and Practice of InfectiousDiseases Eds: Mandell, Douglas, Bennett.

Notlar

Uptodate Online Platformu (Wolters Kluwer) ÇÜ Kütüphane Aboneliği (Tüm konu başlıkları için)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sık görülen enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. (Bilgi)
ÖÇ02 Antimikrobiyallerin uygun kullanımını sayar (doz, etki spektrumu, etki reaksiyonu yan etki ve ilaç etkileşimleri), özel durumlarda konak faktörlerini dikkate alarak düzenleme yapar. (Bilgi, beceri)
ÖÇ03 Enfeksiyon hastalıklarının bulaşma ve korunma yollarını sayabilir, immünoprofilaksi yöntemlerini sıralar, (Bilgi)
ÖÇ04 Tanısal amaçlı tetkikleri seçer, istem yapar. (Beceri)
ÖÇ05 Yüksek ateş ve enfeksiyon belirtileri ile başvuran hastanın öyküsünü etkin bir şekilde alır, hastayı tanı koymak amacıyla değerlendirir, enfeksiyon bulgularını saptayacak şekilde hastanın muayenesini yapar. (Beceri).
ÖÇ06 Birinci basamakta tedavi edebileceği ya da sevk edeceği hastaların ayırımı yapar, acil müdahale gerektiren enfeksiyon hastalıklarına uygun ampirik antibiyotik tedavisini başlar. (Beceri)
ÖÇ07 Toplum sağlığı ve ülke ekonomisi için önemli hastalıklar olan kuduz, tetanoz, viral hepatit ve diğer bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sayar, bu tür etkenlerle temas olasılığı bulunan bireylere doğru önerileri ve gereken profilaktik uygulamaları yapar. (Beceri)
ÖÇ08 Sorumluluğunu aldığı hastayı sunar, ekip ile tartışır, epikriz hazırlar (Yetkinlik)
ÖÇ09 Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar, bilgilendirme becerisi kazanır, çalışma arkadaşlarıyla uyum içerisinde çalışır. (Yetkinlik)
ÖÇ10 Yaşam boyu öğrenme becerilerini kazanır (Yetkinlik)
ÖÇ11 Kayıtları doğru ve güvenilir şekilde tutar, verileri analiz eder, yorumlar ve hasta sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. (Yetkinlik)
ÖÇ12 Kendisinin ve ekibinin sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konusunda sorumluluğunun yerine getirir. (Yetkinlik)


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sık görülen enfeksiyon hastalıklarının tanısı, tedavisi ve korunma 3. sınıf ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
2 Hasta hazırlama ve tartışma I Teorik derslere katılım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım
3 Hasta hazırlama ve tartışma II Teorik derslere katılım Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 1 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 24 1 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 42 1 42
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 8 3 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 128
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,12
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.05.2024 09:16