Genel Bilgi
Kod | MED522 |
Ad | Meslekler Arası Uygulamalar-1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yıl | 5. Yıl |
Süre (Hafta) | 17 Hafta |
AKTS | 2 AKTS |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Tıp - Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLIHAN CANDEVİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin semiyolojinin temel kavramlarını ve yaygın hastalık ve bozuklukların belirti ve semptomlarını anlamalarını geliştirmek, kapsamlı bir öykü ve fizik muayene yapma, tanısal testleri yorumlama ve ayırıcı tanı geliştirme becerilerini geliştirmek ve hasta bakımı bağlamında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Tıp fakültesi öğrencilerinin klinik becerilerini geliştirmek ve çeşitlendirmek ve 6. Sınıf intörnlüğe geçişte eksikliklerini tamamlamak için teorik ve pratik uygulamaları içeren bu modül tasarlanmıştır.
Dersin Ön Koşulu
4. sınıfı bitirmiş olmak
Kaynaklar
Dahili Bilimlerde Anamnez ve Fizik Muayene Yazar: Murat Sert Yayınevi: Akademisyen Kitabevi
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler semiyolojinin temel kavramlarını ve yaygın hastalık ve bozuklukların belirti ve semptomlarını tanımlayabileceklerdir |
ÖÇ02 | Öğrenciler temel semptom ve durumlar ile ilgili ayırıcı tanıları sıralayabileceklerdir |
ÖÇ03 | Öğrenciler hastalardan kapsamlı bir öykü alabileceklerdir |
ÖÇ04 | Öğrenciler kapsamlı bir fizik muayene yapabileceklerdir |
ÖÇ05 | Öğrenciler, tanıya yönelik akılcı tanısal testler isteyebileceklerdir |
ÖÇ06 | Öğrenciler, tanısal testleri yorumlayabilecek ve ayırıcı tanı geliştirebileceklerdir |
ÖÇ07 | Öğrenciler semiyoloji bilgilerini gerçek dünyadaki klinik senaryolara uygulayabileceklerdir |
ÖÇ08 | Öğrenciler semiyoloji alanında teknoloji ve çevrimiçi kaynak kullanımında yeterlilik gösterebileceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi öykü alınması ve önemi | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Baş boyun muayenesi | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Olgu sunumu 1 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Pratik uygulama 1 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Toraks muayenesi | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Toraks radyolojisinin yorumlanması | Kaynakların okunbması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Olgu sunumu2 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Pratik uygulama2 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Kardiyovasküler sistem muayenesi | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Olgu sunumu 3 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Akılcı laboratuvar tetkik isteme-1 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Pratik uygulama3 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Batın muayenesi muayenesi | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Abdominal radyolojik görüntüleme | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Pratik uygulama4 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Akılcı laboratuvar tetkik isteme-2 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Modül sonu değerlendirme | Modülün tamamlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 1 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,76 | ||
AKTS | 2 AKTS |