MED522 Meslekler Arası Uygulamalar-1

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MED522
Ad Meslekler Arası Uygulamalar-1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yıl 5. Yıl
Süre (Hafta) 17 Hafta
AKTS 2 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Tıp - Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ASLIHAN CANDEVİR


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin semiyolojinin temel kavramlarını ve yaygın hastalık ve bozuklukların belirti ve semptomlarını anlamalarını geliştirmek, kapsamlı bir öykü ve fizik muayene yapma, tanısal testleri yorumlama ve ayırıcı tanı geliştirme becerilerini geliştirmek ve hasta bakımı bağlamında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Tıp fakültesi öğrencilerinin klinik becerilerini geliştirmek ve çeşitlendirmek ve 6. Sınıf intörnlüğe geçişte eksikliklerini tamamlamak için teorik ve pratik uygulamaları içeren bu modül tasarlanmıştır.

Dersin Ön Koşulu

4. sınıfı bitirmiş olmak

Kaynaklar

Dahili Bilimlerde Anamnez ve Fizik Muayene Yazar: Murat Sert Yayınevi: Akademisyen Kitabevi

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler semiyolojinin temel kavramlarını ve yaygın hastalık ve bozuklukların belirti ve semptomlarını tanımlayabileceklerdir
ÖÇ02 Öğrenciler temel semptom ve durumlar ile ilgili ayırıcı tanıları sıralayabileceklerdir
ÖÇ03 Öğrenciler hastalardan kapsamlı bir öykü alabileceklerdir
ÖÇ04 Öğrenciler kapsamlı bir fizik muayene yapabileceklerdir
ÖÇ05 Öğrenciler, tanıya yönelik akılcı tanısal testler isteyebileceklerdir
ÖÇ06 Öğrenciler, tanısal testleri yorumlayabilecek ve ayırıcı tanı geliştirebileceklerdir
ÖÇ07 Öğrenciler semiyoloji bilgilerini gerçek dünyadaki klinik senaryolara uygulayabileceklerdir
ÖÇ08 Öğrenciler semiyoloji alanında teknoloji ve çevrimiçi kaynak kullanımında yeterlilik gösterebileceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tıbbi öykü alınması ve önemi Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Baş boyun muayenesi Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Olgu sunumu 1 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Pratik uygulama 1 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Toraks muayenesi Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Toraks radyolojisinin yorumlanması Kaynakların okunbması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Olgu sunumu2 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Pratik uygulama2 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Kardiyovasküler sistem muayenesi Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Olgu sunumu 3 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Akılcı laboratuvar tetkik isteme-1 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 Pratik uygulama3 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Batın muayenesi muayenesi Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Abdominal radyolojik görüntüleme Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Pratik uygulama4 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Akılcı laboratuvar tetkik isteme-2 Kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
17 Modül sonu değerlendirme Modülün tamamlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 1 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 44
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,76
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.05.2024 09:16