Genel Bilgi
Kod | MED577 |
Ad | Elektif 1- Temel, Cerrahi ve Dahili Bilimler Elektifi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yıl | 5. Yıl |
Süre (Hafta) | 17 Hafta |
AKTS | 2 AKTS |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Tıp - Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLIHAN CANDEVİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Tıp Fakültesi'ndeki seçmeli derslerin temel amacı, öğrencilere tıp alanında çekirdek müfredatın ötesine geçen belirli ilgi alanlarını keşfetme fırsatı sunmaktır. Bu seçmeli dersler, öğrencilerin anlayışlarını genişletmek, klinik becerilerini geliştirmek ve tıbbın özel alanlarında kişisel ve mesleki gelişimlerini teşvik etmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler seçmeli derslere katılarak tutkularının peşinden gidebilir, derinlemesine bilgi edinebilir ve kariyer hedefleri ve özlemleriyle uyumlu değerli beceriler geliştirebilirler.
Dersin İçeriği
Tıp fakültesi için alan içi seçmeli dersler, öğrencilere tıp alanındaki belirli ilgi alanlarını keşfetme ve uygulamalı deneyim kazanma fırsatı sağlayan özel eğitim teklifleridir. Bu seçmeli dersler tipik olarak çekirdek müfredatı tamamlamak için tasarlanmıştır ve öğrencilerin belirli tıbbi uzmanlık alanlarını, alt uzmanlık alanlarını veya sağlık hizmetleriyle ilgili disiplinler arası konuları daha derinlemesine incelemelerine olanak tanır.
Dersin Ön Koşulu
4. sınıfı bitirmiş olmak
Kaynaklar
Materyal elektif stajlar içinde sağlanacaktır
Notlar
İligili staja ait kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler çekirdek müfredatta ele alınanların ötesinde özel bir konu hakkında kapsamlı bir anlayış kazanırlar |
ÖÇ02 | Öğrenciler seçilen alanla ilgili belirli klinik veya prosedürel becerileri geliştirirler |
ÖÇ03 | Seçmeli dersler, öğrencilere belirli bir tıbbi uzmanlık alanındaki potansiyel kariyer yollarını keşfetme şansı sağlar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler araştırma fırsatlarını veya bir alandaki en son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar |
ÖÇ05 | Öğrenciler farklı tıp uzmanlık alanlarından sağlık profesyonelleri ile bir araya gelerek disiplinler arası öğrenme bakış açısı kazanırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Ders notlarının çalışıması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seçmeli dersin tanıtımı | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Teorik ders1 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Teorik ders2 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Teorik ders3 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Teorik ders4 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Teorik ders5 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
9 | Uygulama dersi 1 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uygulama dersi 2 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Uygulama dersi 3 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama dersi 4 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulama dersi 5 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulama dersi 6 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama dersi 7 | Ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 1 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,76 | ||
AKTS | 2 AKTS |