MED604 Kadın Hastalıkları ve Doğum

7 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 11. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MED604
Ad Kadın Hastalıkları ve Doğum
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yıl 6. Yıl
Süre (Hafta) 6 Hafta
AKTS 7 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tıp - Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METE SUCU


Dersin Amacı / Hedefi

Kadın sağlığının biyolojik, psikolojik, sosyal bileşenlerini kavramış, sık görülen kadın ve üreme sağlığı problemlerini tanıyan ve yönetebilen, yeni bilgi ve teknolojiyi takip edebilen, analitik ve eleştirel düşünce yeteneğine sahip, etik kurallara saygılı hekim yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Kadın Hastalıkları ve Doğum stajının süresi 6 haftadır. - Klinik çalışma saatleri ve nöbet çalışma süreleri çalıştıkları birim asistan ve uzmanı ile beraber düzenlenir. - Hasta, kliniğe yattığı andan itibaren çalıştığı birimin asistanı gözetiminde anamnezin alınması, fizik bakısının yapılması ve dosyasının hazırlanması; laboratuvar isteklerinin yapılması, takibi ve sonuçların dosyaya işlenmesi; vizitler sırasında hastanın başasistana sunulması ve gerekli önerilerin alınması; konsültasyon istenmesi; hastanın yattığı süre içinde takibi (vital bulgulardan girişimlere kadar); gereğinde hastanın toplantılarda sunumu ve konseye hazırlanması; taburcu olurken yapılan her türlü işlem ilgili asistanı, servis nöbetçi asistanı, kıdemli asistanı, birimin uzmanında ve/veya öğretim üyesinin denetiminde ve resmi sorumluluğunda intörn doktor tarafından yapılmaktadır. - İntörnler, nöbette nöbetçi asistan sorumluluğunda hastaların değerlendirilmesi ve izlenmesi gerçekleştiri ve müdahalelere eşlik eder. - Yoğun Bakım Ünitesi´nde ve Doğumhane´de intörn doktorlar, nöbetçi kıdemli ve kıdemsiz asistan gözetiminde çalışırlar.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşul yok.

Kaynaklar

Williams Obstetric and Gynecology Ders notları

Notlar

Staj ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaşamın tüm evrelerinde kadın sağlığını, üreme işlevi ve sorunlarını, gebeliğin fizyolojisini ve sorunlarını bilir,
ÖÇ02 Sık görülen kadın hastalıkları ve gebelik sorunlarının epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralarayarak açıklar,
ÖÇ03 Problemlere yönelik uygun öykü alır, gerekli jinekolojik ve obstetrik muayeneyi yapar, tedaviyi planlar, öncelik ve önemlilikleri sıralar.
ÖÇ04 Hasta dosyası hazırlar, kayıt ve bildirimleri doğru tutar, uygun ve okunaklı reçete düzenler, epikriz yazar.
ÖÇ05 Aile planlaması danışmanlığı verir, kontraseptif yöntemleri doğru uygular ve kullanıcıları izler, bu hizmetleri uygun bir şekilde yönetir.
ÖÇ06 Gebelik ve doğum takibi yapar, yüksek riskli gebelikleri belirler ve uygun şekilde yönlendirir, doğum sonu anne bakımını yapar, sorunları tanır ve uygun şekilde yönetir,
ÖÇ07 Preoperatif ve postoperatif hasta takibi, yara bakımı, pansuman, lokal anestezik uygulamaları yapar, yüzeyel sütür koyup alır, abse açma gibi basit cerrahi işlemleri yapar.
ÖÇ08 Tedavi gerekliliğini değerlendirir, ilaç ve cerrahi dışı tedavi yöntemlerini planlar ve uygular
ÖÇ09 Hasta ve hasta yakını ile duyarlı ve etkili iletişim kurar, aileyi bilgilendirme becerisini kazanır, kadına bütünsel, duyarlı ve saygılı yaklaşır, çalışma arkadaşları ve sağlık personeli ile uyum içinde çalışır
ÖÇ10 Yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hasta takip ve yönetim 1 Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme
2 Hasta takip ve yönetim 2 Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hasta takip ve yönetim 3 Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hasta takip ve yönetim 4 Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Acil jinekolojik problemlere yaklaşım Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Acil obstetrik problemlere yaklaşım Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 180 1 180
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 182
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,28
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.06.2024 09:29