Genel Bilgi
Kod | MED406 |
Ad | Halk Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yıl | 4. Yıl |
Süre (Hafta) | 3 Hafta |
AKTS | 7 AKTS |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tıp - Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 4 Halk Sağlığı Stajı; Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartları’na uygun olarak ulusal düzeyde T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu’nun yönetim ve gözetiminde sürdürülen ülkemizdeki halk sağlığı uygulamalarında rol alacak hekim adaylarına; hekimliğin herkese hakkaniyete dayalı koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici sağlık hizmeti sunma mesleği olduğunu kavratma ve buna uygun beceri ve davranma yeteneğini kazandırmayı amaçlar. Dönem 6´da sahada toplumla karşı karşıya gerçekleşecek Halk Sağlığı stajının teorik, temel uygulama ve laboratuvar uygulamaları komponentidir. Her iki komponenti ile Halk Sağlığı Stajı araştırıcılık, danışmanlık ve yöneticilik görevlerinde; koruyucu ve iyileştirici sağlık hizmetlerinin sunumunda, salgınların incelenmesinde, halkın sağlık eğitiminde ve halk sağlığı laboratuvarının işletilmesinde görev alan tıp hekimlerinin yetiştirilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Temel Halk Sağlığı, Epidemiyoloji, Sağlık Eğitimi, Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş ve Korunma, Ana Sağlığı, Türkiye´de Kadın ve Üreme Sağlığı, Aile Planlaması, İş Sağlığı ve Güvenliği, Kazalar ve İlkyardım, Olağandışı Durumlar ve Afet Yönetimi, Toplum Beslenmesi, Birinci Basamak Hekimliğinde Laboratuvar, Çocuk Sağlığı, Adolesan Sağlığı, Birinci Basamakta Bağışıklama, Okul Sağlığı, Turist ve Göç Sağlığı, Zoonotik Hastalıklar, Kronik Hastalıklar, Yaşlı Sağlığı, Sağlık Yönetimi, Çevre ve Halk Sağlığı, Seminerler ve Grup çalışmaları/ödevler
Dersin Ön Koşulu
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi MED100, MED200 ve MED300 derslerini başarı ile tamamlamış olmak
Kaynaklar
1.Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Ed.F.Tanır, H.Demirhindi). Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2020. 2.İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi (Ed.F.Tanır). Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2021. 3.Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş (Ed.B.Mete, H.Demirhindi). Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022. 4.Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi (Ed.F.Tanır) Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2016. 5.Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme (Ed.G.Aksakoğlu) 3.Baskı, DEÜ Rektörlük Basımevi, İzmir, 2016.
Notlar
İnternet Kaynakları: 1.http://www.saglik.gov.tr 2.http://www.ttb.org.tr 3.http://www.who.int 4.http://www.hasuder.org.tr 5.http://www.csgb.gov.tr 6.http://www.hips.hacettepe.edu.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu.1-TEMEL HALK SAĞLIĞI (HSx-450) 1. Temel sağlık ve halk sağlığı kavramlarını açıklar, 2. Sağlık ve hastalık algısını tanımlar, 3. Sosyal-Toplum hekimlikleri, Halk Sağlığı(HS)-Koruyucu Hekimliği açıklar, 4. Sağlık hizmetlerini sıralar, 5. Hekimliğin tarihsel gelişimini açıklar, 6. Geleneksel ve çağdaş hekimliği karşılaştırır, 7. Günümüzde HS anlayışının ilkelerini sayar, 8. HS örgütlenmesini ve çağdaş HS uygulamalarını sıralar, 9. HS açısından Dünya Sağlık Örgütü(DSÖ)’nün rollerini sayar, 10. HS biliminin dallarını sıralar, 11. HS bilincini ve HS haftası etkinliklerini açıklar, 12. 2020-2030 için acil sağlık sorunlarını sıralar 13. Birleşmiş Milletler “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri”ni sayar, 14. Covid-19 ve “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri” ilişkisini açıklarlar. |
ÖÇ02 | Konu:2-EPİDEMİYOLOJİ (HSx-491) 1. Bir yöntem bilimi olarak epidemiyolojiyi tanımlar, 2. Tarih içinde epidemiyolojinin gelişim sürecini açıklar, 3. Epidemiyolojinin temel stratejileri ve özelliklerini sıralar, 4. Çeşitli epidemiyolojik çalışma tiplerinin sınıflandırılması ve kullanım alanlarını tanımlar, 5. Epidemiyolojik araştırmaların temel özelliklerini sıralarlar. 6. Araştırmalarda kullanılan epidemiyolojik yöntemlerin özelliklerini açıklarlar. |
ÖÇ03 | Konu:3-BULAŞICI HASTALIKLARLA SAVAŞ VE KORUNMA (HSx-484) 1. Enfeksiyon hastalıklarını tanımlar, 2. Enfeksiyon zincirini tanımlar, 3. Sürveyansı, önemini ve aşamalarını açıklar, 4. Salgını tanımlar ve bir salgının incelenmesini açıklar, 5. Bulaşıcı hastalıklar çıkmadan ve çıktıktan sonra alınması gerekli önlemleri sıralar, 6. Su, besin, hava ve cinsel yollarla bulaşan hastalıkların kontrol yöntemlerini sayar, 7. Bulaşıcı hastalıklarda bildirim sistemini açıklarlar. |
ÖÇ04 | Konu:4-TÜRKİYE'DE KADIN VE ÜREME SAĞLIĞI (HSx-477) 1. Toplumsal cinsiyet kavramını, etkilerini, Dünya’da ve Türkiye’deki durumunu açıklar, 2. Türkiye’de sık rastlanan kadın ve üreme sağlığı sorunlarını sıralar, 3. Kadın ve üreme sağlığı ile ilgili sağlık risklerini açıklar, 4. Birinci basamakta 15-49 yaş kadın izlemlerinde riskli durumları ve verilen hizmetin içeriğini sıralar, 5. Birinci basamakta üreme çağındaki kadınlara yönelik koruyucu sağlık hizmetlerini sıralarlar. |
ÖÇ05 | Konu:5-ANA SAĞLIĞI (HSx-476) 1. Ana sağlığı için risk yaratan faktörleri sayar, 2. Anne ölümlerinin nedenlerini sayar, 3. Türkiye’de anne ölümlerinin önemini açıklar, 4. Doğum öncesi ve lohusalık bakımının önemini açıklar, 5. Gebelikte karşılaşılabilecek riskli durumları sıklık sırasına göre sıralar, 6. Gebelikte bakım ve doğum sonrası bakım protokolünü açıklarlar. |
ÖÇ06 | Konu:6-AİLE PLANLAMASI (HSx-413) 1. Aile planlamasının (AP) tanımlar ve tarihsel gelişimi açıklar, 2. Aile planlamasının faydalarını sayar, 3. Türkiye’de AP kullanımını açıklar, 4. AP danışmanlığını tanımlar, 5. AP yöntemlerini sıralar, 6. AP yöntemlerini açıklar, 7. Acil kontrasepsiyonu tanımlarlar. |
ÖÇ07 | Konu:7-ÇOCUK SAĞLIĞI (HSx-470) 1. Ülkemizde ve Dünya’da çocuk sağlığının önemini açıklar, 2. Çocuğun aile ve toplum içindeki değerini ve önemini açıklar, 3. Çocuk sağlığı göstergelerini listeler, 4. Çocuk sağlığını etkileyen faktörleri sayar, 5. Başlıca çocuk sağlığı morbidite ve mortalite nedenlerini sıralar, 6. Çocuk sağlığı hizmet modelini ve yürütülen programları tanımlar, 7. Çocukluk dönemlerini, özelliklerini ve sık görülen sağlık sorunlarını sayar, 8. Anne ve bebek arasındaki sağlıklı ilişkiyi açıklar, 9. Sağlam çocuk izleminin önemini ve nasıl yapıldığını anlatır, 10. Çocukluk döneminde beslenmenin önemini ve özelliklerini açıklar, 11. Çocuklukta sık görülen hastalıkların ortaya çıkmasını sağlayan sosyal faktörleri ve bu hastalıkların erken tanısı ve bu hastalıklara yaklaşım yöntemlerini açıklar, 12. Çocuklukta kazalar ve yaralanmaların nedenlerini ve korunma yöntemlerini sıralar, 13. Çocuk sağlığını etkileyecek sosyal çalışmaları ve bunların nasıl destekleneceğini açıklar, 14. Bebek ve çocuk sağlığı göstergelerini hesaplar ve yorumlar, 15. Çocuk sağlığı morbidite ve mortalite hızlarını azaltmak için çözüm önerileri geliştirir ve uyguma yöntemlerini planlar, 16. 0-6 yaş grubunda sağlam çocuk periyodik izlemlerini sıralar ve açıklar, 17. Sağlam çocuk izlemlerinde büyüme ve gelişmeyi takip etme ve ilişkin sorunların erken tanısını için yöntemleri sıralar, 18. Yaşa uygun aşılamayı anlatır, 19. Annelerin emzirme ve meme bakım teknikleri bilgisini ve bebeklerin beslenme tekniklerini açıklar, 20. Çocukluk döneminde sık görülen hastalıklardan korunma, erken tanı ve tedavileri tanımlar, 21. Kazalar ve yaralanmaların nedenlerine yönelik koruyucu önlemlerin diğer sağlık personeli ile aileler ve toplum tarafından alınmasını açıklar, 22. Diğer sektörlerle işbirliğini açıklar, 23. Bu dönemin sağlık sorunlarını sıralarlar. |
ÖÇ08 | Konu:8-ADÖLESAN SAĞLIĞI (HSx-471) 1. Adölesan döneminin tanımını yapar, 2. Adölesan döneminin özelliklerini sayar, 3. Adölesan sağlığını etkileyen faktörleri sıralar, 4. Adölesan dönemdeki RİSK kavramını açıklar, 5. Adölesan dönemdeki morbidite ve mortalite nedenlerini sıralar, önemini vurgular ve çözüm önerilerini sayar, 6. Adölesan sağlığı hizmet modelini ve bunun sunumunda sektörler arası işbirliğinin önemini açıklar, 7. Adölesan sağlığı hizmet sunumunda işbirliği yapılacak sektörleri sıralarlar. |
ÖÇ09 | Konu:9-BİRİNCİ BASAMAKTA BAĞIŞIKLAMA (HSx-472) 1. Bağışıklamanın temel ilkelerini ve yöntemlerini sıralar, 2. Ulusal bağışıklama programını açıklar, 3. Risk gruplarını tanımlar, 4. Erişkin bağışıklamasını açıklar, 5. Rutin aşı programı dışında kalan aşıları sayar, 6. Bağışıklama uygulamalarını toplumun ihtiyaçlarına göre düzenler, 7. Rutin aşılama programlarında hedef grubu ve aşılama yüzdesini hesaplar, 8. Gereken aşı miktarını hesaplar, 9. Soğuk zinciri kurallarını sayar, 10. GBP aşı genelgesini açıklar, 11. Aşı günleri veya aşı kampanyaları gibi aktivitelerin amaçlarını sayar, farklarını bilir, 12. Toplumda görülen bulaşıcı hastalıkların kontrolü ve salgınlarda aşı uygulamalarını açıklarlar. |
ÖÇ10 | Konu:10-İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (HSx-451) 1. İş sağlığı ve güvenliği-İSG kavramını, tarihçesini ve yasal dayanağını açıklar, 2. İş sağlığı ile insan sağlığının ve halk sağlığının ilişkilerini açıklar, 3. İş sağlığı uygulama ilkelerini sayar, 4. Tehlike ve risk kavramlarını, değerlendirmeyi ve korunmayı açıklar, 5. Meslek hastalığı tanımını, özelliklerini, nedenlerini ve korunma yollarını sayar, 6. İşle ilgili hastalıkları açıklar, 7. İş kazalarını, nedenlerini ve korunma yöntemlerini sıralar, 8. Ergonomi, işe devamsızlık ve beslenmenin iş sağlığındaki konumlarını açıklar, 9. Türkiye’deki İSG örgütlenmesi ile İSG Kurulunun işlevini ve üyelerini sayar, 10. İşyeri sağlık biriminin özelliklerini sayar, 11. İşyeri hekiminin görevlerini ve sorumluluklarını açıklar, 12. İş sağlığındaki gelişmeleri uluslararası standartlar ışığında açıklarlar. |
ÖÇ11 | Konu:11-KAZALAR VE İLK YARDIM (HSx-410) 1. Yaralanma/kaza tanımını, önemini açıklar, 2. Yaralanma/kaza çeşitlerini, nedenlerini sayar, 3. Yaralanmalar/kazalardan genel korunma yöntemlerini sıralar, 4. Ev, iş ve trafik yaralanmalarından/kazalarından özel korunma yöntemlerini sayar, 5. İlk yardım ve ilkyardımcıyı tanımlar, 6. İlk yardımda öncelikleri ve temel uygulamaları sayar, 7. Kaza ortamını değerlendirirler. |
ÖÇ12 | Konu:12-OLAĞAN DIŞI DURUMLAR VE AFET YÖNETİMİ (HSx-452) 1. Olağan dışı durum (ODD) tanımını, çeşitlerini ve nedenleri sayar, 2. Olağan dışı durumlarda halk sağlığı hizmetlerini sıralar, 3. ODD. öncesi, neler yapılacağını sayar, 4. ODD. sırasında neler yapılacağını sayar, 5. ODD. sonrasında neler yapılacağını sayar, 6. ODD.’den korunma için birinci basamak hekimliğinde yapılacakları sayar, 7. Nükleer, Biyolojik ve Kimyasal (NBK) tehlikede nasıl korunacağını açıklar, 8. NBK tehlikede birinci basamak koşullarında acil yardım uygulamalarını sayarlar. |
ÖÇ13 | Konu:13-TOPLUM BESLENMESİ (HSx-475) 1. Beslenme ve ilgili tanımları yapar, 2. Toplum beslenmesinin sağlığa olan etkilerini açıklar, 3. Besin elementlerini ve beslenme hastalıklarını sayar, 4. Beslenmeye bağlı hastalıkların yol açtığı sağlık sorunlarını açıklar, 5. Türkiye’de beslenme sorunlarını, çözüm yollarını ve önerilerini sıralar, 6. Gebe, bebek ve çocuk beslenmesini açıklar, 7. Obezitenin beslenme ile ilişkisini ve çözüm yollarını sayarlar. |
ÖÇ14 | Konu:14-KRONİK HASTALIKLAR (HSx-481) 1. Kronik hastalığı tanımlar, 2. Kronik hastalığın toplumsal önemini açıklar, 3. Kronik hastalığın yarattığı sorunları sıralar, 4. Kronik hastalıkların tarama yöntemlerini sayar, 5. Kronik hastalıklardan korunmayı açıklarlar. |
ÖÇ15 | Konu:15-YAŞLI SAĞLIĞI (HSx-482) 1. Yaşlı ve yaşlı sağlığını tanımlar 2. Yaşlı sağlığının önemini açıklar, 3. Yaşlı sağlığına yönelik birinci basamak sağlık hizmetlerindeki uygulamaları açıklarlar. |
ÖÇ16 | Konu:16-ZOONOTİK HASTALIKLAR (HSx-480) 1. Birinci basamak hekimliğinde zoonozları, zoonozlarla basetme yöntemlerini açıklar, 2. Birinci basamakta zoonotik hastalıkları tanımlar, 3. Zoonozları değerlendirmeyi ve sonucuna göre tedaviyi tanımlar, 4. Bulasma yollarına yönelik önlemleri sayar, 5. Zoonozlarda, risk gruplarına yönelik önlemleri sıralar, 6. Zonozların bildirimlerini açıklar, 7. Zoonozlarla mücadelede sektörler arası işbirliğini tanımlarlar. |
ÖÇ17 | Konu:17-SAĞLIK EĞİTİMİ (HSx-412) 1. Eğitim kavramlarını ve biçimlerini açıklar, 2. Yetişkin eğitimini tanımlar, 3. Sağlık davranışını ve sağlığı geliştirmeyi tanımlar ve planlarını sayar, 4. Sağlık eğitiminin temel amaçlarını, aşamalarını ve ilkelerini açıklar, 5. Sağlık eğitimini etkileyen faktörleri, yöntemlerini ve temel konularını sıralar, 6. Sağlık okuryazarlığını ve önemini açıklar, 7. Sağlık okuryazarlığını geliştirmeyi açıklarlar. |
ÖÇ18 | Konu:18-BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİNDE LABORATUVAR (HSx-483) 1. Birinci basamak Laboratuarında yapılabilen basit boyama tekniklerini açıklar, 2. Sıtma için kan örneği alabilir, değerlendirebilir ve tedavisini tanımlar, 3. Rutin dıskı ve idrar tetkiklerini yapar ve sonuçlarını tanımlar, 4. Kanda; lökosit, hemoglobin, hematokrit ve sedimantasyon tetkiklerini yapar ve sonuçlarını tanımlar, 5. Kişide cilt mantarına nativ ile tespit eder ve tanımlar, 6. Diğer ileri laboratuar tetkik sonuçlarını (SGOT, SGPT, AK, Kolesterol vb.) tanımlar ve hasta yönlendirmeyi açıklarlar. |
ÖÇ19 | Konu:19-ÇEVRE VE HALK SAĞLIĞI (HSx-411) 1. Çevre ve ekoloji temel birimlerini açıklar, 2. Su kirliliği, su dezenfeksiyonu ve su arıtımını tanımlar, 3. Hava kirliliğini açıklar, 4. Atık kavramı, türleri, taşınması ve izalesini açıklar, 5. Pestisitleri tanımlar ve çeşitlerini sayar, 6. Vektörleri tanımlar ve çeşitlerini sıralar, 7. Radyasyon ve gürültünün sağlık etkileri sayar, 8. Küresel ısınma, iklim değişikliği ve Ozon kirliliğini açıklar, 9. Çevre sağlığında risk değerlendirmesini açıklarlar. |
ÖÇ20 | Konu:20-TURİST VE GÖÇ SAĞLIĞI (HSx-474) 1. Turizmi tanımlar, Dünya ve Türkiye ölçeğinde önemini açıklar, 2. Sağlık ve turizm ilişkisini açıklar, 3. Turist sağlığını tanımlar, 4. Turistlere özgül sağlık gereksinimlerini ve turizmle ilgili göçerler dâhil değişik halk sağlığı sorunlarını sıralar ve çözüm önerilerini sayar, 5. Turistlerin aşılanma gereksinimlerini açıklar, 6. Sağlık turizmini tanımlar ve uygulamalarını açıklar, 7. Turizm sağlığını tanımlar, 8. Turizm sektöründe çalışanların sağlığı, çevre sağlığı ve toplum sağlığı önlemlerini sayar, 9. Birinci basamak hekimliği hizmet sunumu içinde turist sağlığı ve hekimliği konularını entegre etmenin önemini açıklar, 10. Yüksek riskli turist gruplarına ilişkin sorunları ve önlemleri sayarlar. |
ÖÇ21 | Konu:21-OKUL SAĞLIĞI (HSx-473) 1. Okul sağlığını ve ilgili standartları tanımlar, 2. Türkiye’de okul sağlığının tarihsel gelişimini açıklar, 3. Okul sağlığının önemini açıklar, 4. Okul sağlığı hizmetlerini sınıflandırır ve açıklar, 5. Okul sağlığında korunma, erken tanı ve tedavi yaklaşımını açıklar, 6. Okul çağında beslenmenin esaslarını sıralar, 7. Okul ortamındaki bulaşıcı ve kronik hastalıkların yönetimini açıklar, 8. Sağlığı Geliştirici Okul kavramını tanımlar, 9. Okul sağlığı ekibini tanımlar, 10. Türkiye’deki okul sağlığı hizmetlerini açıklar. 11. Okul sağlığını toplum ve çevre sağlığı açısından değerlendirirler. |
ÖÇ22 | Konu:22-SAĞLIK YÖNETİMİ (HSx-490) 1. Yönetim biçimlerini ve planlama aşamalarını sayar, 2. Türkiye’nin yönetim yapısını açıklar, 3. Sağlık hizmetlerini mevzuatını tanımlar, 4. Denetim olgusunu ve tekniklerini sıralar, 5. Sağlık ekonomisini açıklar, 6. Sağlık hizmetlerinde maliyet artış nedenleri ve halk sağlığı açısından önemini tanımlar, 7. Hizmet verilen toplumun hizmetle ilgili beklentilerini, isteklerini ve gereksinimlerini belirler, 8. Bir planlama çalışmasını planlama ve organize etme kapsamını tanımlar, 9. Yasa, tüzük, yönetmelik, yönerge gibi mevzuat hükümlerini doğru olarak yorumlar, 10. Aile Sağlığı Merkezinin verimli yönetim ilkelerini açıklar, 11. Birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşları ile bir halk sağlığı laboratuvarını açıklar, 12. Uygun denetim tekniklerini sayar, 13. Yönetim kararlarında bilgiyi kullanmayı açıklar, 14. Bilgi ve becerilerini sürekli olarak yenilemeyi tanımlarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | -[1.hafta-1.gün] (1)HST450 (2)HST450 (3)HSU402 (4)HSU402 (5)HST470 (6)HST470 (7)HST470 (8)HST471 -[1.hafta-2.gün] (1)HST490 (2)HST490 (3)HST490 (4)HST490 (5)HST472 (6)HST472 (7)HST472 (8)HST472 -[1.hafta-3.gün] (1)HST484 (2)HST484 (3)HST484 (4)HSU402 (5)HST413 (6)HST413 (7)HST413 (8)HSU402 -[1.hafta-4.gün] (1)HST451 (2)HST451 (3)HST451 (4)HSU402 (5)HST484 (6) HST484 (7)HST483 (8)HSU402 -[1.hafta-5.gün] (1)HSU401-A (2)HSU401-A (3)HSU401-A (4)HST401-A (5)SEMİNER (6)SEMİNER (7)SEMİNER (8)SEMİNER HST450.Temel Halk Sağlığı (FT-4) HST451.İş Sağlığı ve Güvenliği (FT-4) HST452.Olağandışı Durumlar ve Afet Yönetimi (FT-4) HST470.Çocuk Sağlığı (HD-3) HST471.Adolesan Sağlığı (HD-1) HST472.Birinci Basamakta Bağışıklama (HD-4) HST473.Okul Sağlığı (HD-1) HST474.Turist ve Göç Sağlığı (HD-1) HST475.Toplum Beslenmesi (HD-4) HST476. Ana Sağlığı (HD-3) HST477. Türkiye'de Kadın ve Üreme Sağlığı (HD-3) HST480.Zoonotik Hastalıklar (EK-3) HST481.Kronik Hastalıklar (EK-3) HST482.Yaşlı Sağlığı (EK-3) HST483.Birinci Basamak Hekimliğinde Laboratuvar (EK-4) HST484.Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş ve Korunma (EK-5) HST490.Sağlık Yönetimi (EN-5) HST491.Epidemiyoloji (EN-6) HST410.Kazalar ve İlkyardım (BM-2) HST411.Çevre ve Halk Sağlığı (BM-4) HST412.Sağlık Eğitimi (BM-2) HST413.Aile Planlaması (BM-3) HSU401.Laboratuvar Uygulaması HSU402.Grup Çalışması-Serbest Öğrenme FT: Prof.Dr.Ferdi TANIR HD: Prof.Dr.Hakan DEMİRHİNDİ EK: Prof.Dr.Ertan KARA EN: Prof.Dr.Ersin NAZLICAN BM: Doç.Dr.Burak METE | Kaynaklardan derse ve sunumlara hazırlık (öncelikle 1.no.lu kaynak ders kitabı) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | -[2.hafta-1.gün] (1)HST450 (2)HST450 (3)HSU402 (4)HSU402 (5)HST475 (6)HST475 (7)HST475 (8)HST475 -[2.hafta-2.gün] (1)HST491 (2)HST491 (3)HST491 (4)HST491 (5)HST476 (6)HST476 (7)HST476 (8)HST473 -[2.hafta-3.gün] (1)HST412 (2)HST412 (3)HST411 (4)HSU402 (5)HST483 (6)HST483 (7)HST483 (8)HSU402 -[2.hafta-4.gün] (1)HST451 (2)HST452 (3)HST452 (4)HSU402 (5)HST482 (6) HST482 (7)HST482 (8)HSU402 -[2.hafta-5.gün] (1)HSU401-B (2)HSU401-B (3)HSU401-B (4)HST401-B (5)SEMİNER (6)SEMİNER (7)SEMİNER (8)SEMİNER HST450.Temel Halk Sağlığı (FT-4) HST451.İş Sağlığı ve Güvenliği (FT-4) HST452.Olağandışı Durumlar ve Afet Yönetimi (FT-4) HST470.Çocuk Sağlığı (HD-3) HST471.Adolesan Sağlığı (HD-1) HST472.Birinci Basamakta Bağışıklama (HD-4) HST473.Okul Sağlığı (HD-1) HST474.Turist ve Göç Sağlığı (HD-1) HST475.Toplum Beslenmesi (HD-4) HST476. Ana Sağlığı (HD-3) HST477. Türkiye'de Kadın ve Üreme Sağlığı (HD-3) HST480.Zoonotik Hastalıklar (EK-3) HST481.Kronik Hastalıklar (EK-3) HST482.Yaşlı Sağlığı (EK-3) HST483.Birinci Basamak Hekimliğinde Laboratuvar (EK-4) HST484.Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş ve Korunma (EK-5) HST490.Sağlık Yönetimi (EN-5) HST491.Epidemiyoloji (EN-6) HST410.Kazalar ve İlkyardım (BM-2) HST411.Çevre ve Halk Sağlığı (BM-4) HST412.Sağlık Eğitimi (BM-2) HST413.Aile Planlaması (BM-3) HSU401.Laboratuvar Uygulaması HSU402.Grup Çalışması-Serbest Öğrenme FT: Prof.Dr.Ferdi TANIR HD: Prof.Dr.Hakan DEMİRHİNDİ EK: Prof.Dr.Ertan KARA EN: Prof.Dr.Ersin NAZLICAN BM: Doç.Dr.Burak METE | Kaynaklardan derse ve sunumlara hazırlık (öncelikle 1.no.lu kaynak ders kitabı) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | -[3.hafta-1.gün] (1)HST411 (2)HST411 (3)HSU411 (4)HSU402 (5)HST477 (6)HST477 (7)HST477 (8)HST474 -[3.hafta-2.gün] (1)HST490 (2)HST491 (3)HST491 (4)HSU402 (5)HSU402 (6)HSU402 (7)HSU402 (8)HSU402 -[3.hafta-3.gün] (1)HST481 (2)HST481 (3)HST481 (4)HSU402 (5)HST410 (6)HST410 (7)HSU402 (8)HSU402 -[3.hafta-4.gün] (1)HST452 (2)HST452 (3)HSU402 (4)HSU402 (5)HST480 (6) HST480 (7)HST480 (8)HSU402 -[3.hafta-5.gün] 9:00-10:00 STAJ SONU SINAVI (5)SEMİNER (6)SEMİNER (7)SEMİNER (8)SEMİNER HST450.Temel Halk Sağlığı (FT-4) HST451.İş Sağlığı ve Güvenliği (FT-4) HST452.Olağandışı Durumlar ve Afet Yönetimi (FT-4) HST470.Çocuk Sağlığı (HD-3) HST471.Adolesan Sağlığı (HD-1) HST472.Birinci Basamakta Bağışıklama (HD-4) HST473.Okul Sağlığı (HD-1) HST474.Turist ve Göç Sağlığı (HD-1) HST475.Toplum Beslenmesi (HD-4) HST476. Ana Sağlığı (HD-3) HST477. Türkiye'de Kadın ve Üreme Sağlığı (HD-3) HST480.Zoonotik Hastalıklar (EK-3) HST481.Kronik Hastalıklar (EK-3) HST482.Yaşlı Sağlığı (EK-3) HST483.Birinci Basamak Hekimliğinde Laboratuvar (EK-4) HST484.Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş ve Korunma (EK-5) HST490.Sağlık Yönetimi (EN-5) HST491.Epidemiyoloji (EN-6) HST410.Kazalar ve İlkyardım (BM-2) HST411.Çevre ve Halk Sağlığı (BM-4) HST412.Sağlık Eğitimi (BM-2) HST413.Aile Planlaması (BM-3) HSU401.Laboratuvar Uygulaması HSU402.Grup Çalışması-Serbest Öğrenme FT: Prof.Dr.Ferdi TANIR HD: Prof.Dr.Hakan DEMİRHİNDİ EK: Prof.Dr.Ertan KARA EN: Prof.Dr.Ersin NAZLICAN BM: Doç.Dr.Burak METE | Kaynaklardan derse ve sunumlara hazırlık (öncelikle 1.no.lu kaynak ders kitabı) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 76 | 1 | 76 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 24 | 1 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 24 | 3 | 72 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 5 | 1 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,12 | ||
AKTS | 7 AKTS |