Genel Bilgi
Kod | HİS628 |
Ad | Moleküler Biyoloji Teknikleri Uygulama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. LEMAN SENCAR GÜNDOĞDU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. LEMAN SENCAR GÜNDOĞDU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler biyolojide kullanılan temel teknikleri uygulayabilmek.
Dersin İçeriği
Moleküler biyoloji laboratuvarında kullanılan ekipmanlar,DNA izolasyonu, agaroz jel elektroforezi, Polimeraz zincir reaksiyonu, RNA izolasyonu ve analizi,blotlama tekniklerinin uygulanması, ELISA uygulaması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Michael H. Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler biyoloji laboratuvarlarında kullanılan ekipmanları tanır. |
ÖÇ02 | Solüsyon ve tamponları hazırlar. |
ÖÇ03 | DNA izolasyonu, agaroz jel elektroforezi yöntemini uygular. |
ÖÇ04 | Polimeraz zincir reaksiyonunu uygular. |
ÖÇ05 | RNA izolasyonu ve analizi yapar. |
ÖÇ06 | ELİSA yöntemini uygular. |
ÖÇ07 | Blotlama tekniklerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler biyoloji laboratuvarında kullanılacak olan ekipmanların tanıtımı | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | DNA izolasyonu uygulamaları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Agaroz jel elektroforezi tekniğinin uygulanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Polimeraz Zincir Reaksiyonu; PCR optimizasyonu, gradient PCR uygulamaları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | PCR ürünlerinin restriksiyon enzimi ile kesilmesi ve kesim ürünlerinin poliakrilamid jel elektroforez ile gösterilmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | PCR ürünlerinin jelden geri alınması saflaştırılması ve agaroz jelde analiz edilmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | RNA izolasyon ve analizi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İzole edilen RNA'ların cDNA çevrilmesi ve spektral analiz | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sentez edilen cDNA kalıp olarak kullanılarak farklı genomik bölgelere özgü primer tasarlanması ve PCR uygulaması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Denature Jel Elektroforezi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Blotlama tekniklerinin uygulanması: Southern blotlama, Western Blotlama | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Proteinlerin izolasyon ve kantifikasyon yöntemleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Serum örneklerinde ELISA yöntemi ile protein konsantrasyon hesaplanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Seminer | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |