Genel Bilgi
Kod | HİS619 |
Ad | İmplantasyon Biyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZGÜL TAP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜL TAP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İmplantasyon olayının yapısal, hormonal ve moleküler mekanizmalarıyla birlikte incelenmesi.
Dersin İçeriği
Over ve testis yapıları ile erkek ve dişi germ hücrelerinin oluşumu, dişi üreme yollarının yapı ve fonksiyonları, özellikle implantasyon döneminde endometriyumun yapısal ve fonksiyonel özellikleri ile implantasyonun moleküler mekanizmaları anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Micheal H. Ross
Notlar
Ders Slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ovaryum ve testisin yapı ve fonksiyonlarını bilir. |
ÖÇ02 | Erkek ve dişi germ hücrelerinin oluşumunu ve yapısını bilir |
ÖÇ03 | Uterusun yapı ve fonksiyonlarını bilir. |
ÖÇ04 | İmplantasyon döneminde endometriyumun yapısal ve moleküler özellikleri bilir. |
ÖÇ05 | Fertilizasyon olayını bilir. |
ÖÇ06 | Fertilizasyondan sonra implantasyona kadar olan sürede gelişen olay ve yapıları bilir. |
ÖÇ07 | implantasyon sırasında gelişen olayları bilir. |
ÖÇ08 | Anormal ve normal implantasyon alanlarını bilir. |
ÖÇ09 | Gebelik döneminde uterus histolojisini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Overin yapısal ve fonksiyonel özellikleri, oogenez | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Testis histolojisi ve spermatogenez | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Fallop tüpleri histolojisi ve fonksiyonları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Uterus histolojisi ve Endometriyal siklus | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Pre implantasyon döneminde endometriyum yapısı | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | İmplantasyon penceresi dönemi ve bu dönemde endometriyumun yapısal ve moleküler özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Endometriyal reseptivitenin yapısal ve moleküler belirteçleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fertilizasyon | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Zigotun preimplantasyon sürecindeki gelişimi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | İmplantasyon | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | İmplantasyon sürecinde gelişen moleküler olaylar | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Gebelik döneminde uterus yapısı | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Plasentanın yapısal ve fonksiyonel özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Seminer | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |