Genel Bilgi
Kod | HİS502 |
Ad | Dokuların Temel Histolojik Özellikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZGÜL TAP |
Dersin Amacı / Hedefi
Dokuların temel histolojik özellikleri hakkında bilgi kazandırmak ve ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Epitel doku, bağ ve yağ doku, kemik ve kıkırdak doku, kas ve sinir dokularının histolojik özelliklerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Micheal H. Ross
Notlar
Ders Slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dokuların sınıflandırmasını yapar. |
ÖÇ02 | Dokuların temel yapısal özelliklerini söyler. |
ÖÇ03 | Doku tiplerini histolojik özelliklerine göre ışık mikroskobik düzeyde ayırt eder. |
ÖÇ04 | Epitel dokunun yapısal özelliklerini bilir. |
ÖÇ05 | Bağ ve destek dokularının yapısal özelliklerini bilir. |
ÖÇ06 | Kas dokusunun yapısal özelliklerini bilir. |
ÖÇ07 | Sinir dokusunun yapısal özelliklerini bilir. |
ÖÇ08 | Dersle ilgili verilen konuyu güncel bilgi kaynaklarını kullanarak araştırır ve sözlü-görsel yöntemlerle etkin olarak aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için dokuları hazırlayabilir | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doku tanımı ve sınıflandırılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Örtü epitelinin sınıflandırılması ve histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Bez epitelinin sınıflandırılması ve histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Bağ dokusunun sınıflandırılması ve hücrelerarası maddelerin histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Bağ dokusu hücrelerinin histolojik özellikleri ve fonksiyonları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Yağ dokusunun histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Kıkırdak dokusunun histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kıkırdak dokusu tiplerinin histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Kemik dokusunun histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Kemik dokusu tiplerinin histolojik özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Kas dokusunun sınıflandırılması ve miyofilamentlerin özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Sinir dokusunun histolojik özellikleri-1 | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Sinir dokusunun histolojik özellikleri-2 | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Seminer | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,44 | ||
AKTS | 5 AKTS |