Genel Bilgi
Kod | ANA523 |
Ad | Anatomide Temel Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEMA POLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
ANATOMİ BİLGİSİYLE HAREKETİN TEMEL PRENSİPLERİNİ, POSTÜR ANALİZİNİ,ÇEŞİTLİ ANTROPOMETRİK VE SOMATOMETRİK ÖLÇÜMLERİ NASIL YAPACAĞINI AYIRTEDER.
Dersin İçeriği
POSTÜR ANALİZİ, ÇAP VE YAĞ DOKUSU ÖLÇÜMLERİ, UZUNLUK ÖLÇÜMLERİ, NORMAL EKLEM HAREKET AÇIKLIĞI ÖLÇÜMÜ, KAS TESTİ
Dersin Ön Koşulu
ÖN KOŞUL BULUNMAMAKTADIR.
Kaynaklar
ARINCI ANATOMİ 1-2.CİLT; DERE ANATOMİ ATLASI VE DERS KİTABI
Notlar
Yücel AH. Dere Anatomi Atlası ve Ders Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ANATOMİDE TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİ TANIMLAR |
ÖÇ02 | ANATOMİDE TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİ AYIRTEDER. |
ÖÇ03 | ANATOMİDE TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİ UYGULAR |
ÖÇ04 | MORFOMETRİDE ANATOMİK REFERANS NOKTALARINI TANIR VE GÖSTERİR |
ÖÇ05 | POSTÜRAL ANALİZ YÖNTEMLERİNİ ANALİZ EDER |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ANATOMİYE GİRİŞ VE GENEL BİLGİLER | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | HAREKETİN TEMEL PRENSİPLER | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | ANATOMİK POZİSYON, EKSENLER VE DÜZLEMLER VE OLUŞAN HAREKETLER | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | POSTÜR VE POSTÜR ANALİZİ | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | KISALIK TESTLERİ | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | ESNEKLİK DEĞERLENDİRMESİ VE ANATOMİK REFERANS NOKTALARI | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | UZUNLUK ÖLÇÜMLERİ VE ANATOMİK REFERANS NOKTALARI | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ÇAP ÖLÇÜMLERİ VE ANATOMİK REFERANS NOKTALARI | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | ÇEVRE ÖLÇÜMLERİ VE ANATOMİK REFERANS NOKTALARI | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | YAĞ DOKUSU ÖLÇÜMLERİ VE ANATOMİK REFERANS NOKTALARI | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | NORMAL EKLEM HAREKET DEĞERLENDİRMESİ | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | BAŞ BOYUN VE GÖVDE KAS İSKELET SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | ÜST EKSTREMİTE KAS İSKELET SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | ALT EKSTREMİTE KAS İSKELET SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE KAS KUVVETİ VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | GENEL TEKRAR | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | DERS SUNUM VE SLAYTLARI | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |