Genel Bilgi
Kod | YLDMT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans programının amacı; öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili kitaplar
Notlar
Bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gereken etik kuralların farkındalığını kazanır. |
ÖÇ02 | Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Tez konusuyla ilgili araştırma sorularını ve bu sorulara uygun araştırma yöntemini belirler; bu yöntem çerçevesinde araştırmayı gerçekleştirir; araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder. |
ÖÇ04 | Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doku mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fen, mühendislik ve sağlık temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doku mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 1 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 3 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 4 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 5 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 6 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 7 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 8 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 9 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 10 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 11 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 12 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 13 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma 14 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |