Genel Bilgi
Kod | DM0018 |
Ad | Olgularla Operatif Uygulamalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELİM BÜYÜKKURT |
Dersin Amacı / Hedefi
Operasyonel uygulamaların farklı olgular aracılığı ile anlaşılması ve tartışılması
Dersin İçeriği
Temel kavram, ilke ve yaklaşımlar. Operasyon teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Michael W. Mulholland, Daniel Albo, Ronald Dalman, Mary Hawn, Steven Hughes, Michael Sabel. Operative Techniques in Surgery. LWW 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci operasyonel uygulamalar hakkında bilgiler öğrenecek |
ÖÇ02 | Öğrenci operasyonel olgular hakkında bilgiler öğrenecek |
ÖÇ03 | Öğrenci operasyonel teknikler hakkında bilgiye sahip olunur. |
ÖÇ04 | Operasyonel olguların ve tartışması yapılacaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doku mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fen, mühendislik ve sağlık temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doku mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Operasyonel teknikler 1 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Operasyonel teknikler 2 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Operasyonel teknikler 3 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Operasyonel teknikler 4 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Operasyonel teknikler 5 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Operasyonel teknikler 6 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Operasyonel teknikler 7 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Operasyonel olgular ve tartışma 1 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Operasyonel olgular ve tartışma 2 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Operasyonel olgular ve tartışma 3 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Operasyonel olgular ve tartışma 4 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Operasyonel olgular ve tartışma 5 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Operasyonel olgular ve tartışma 6 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Operasyonel olgular ve tartışma 7 | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |