Genel Bilgi
Kod | DM0013 |
Ad | Doku Mühendisliğinde Mikroakışkan Sistemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doku mühendisliğinde mikroakışkan sistemlerin üretim yöntemleri için yöntemlerin öğretilmesi. Mikron ölçeğinde boyut analizinin anlaşılması. Mikro ölçekte harekete sebep olan kuvvetler. Karıştırma, pompalama gibi taşınım olaylarının doku mühendisliği için irdelenmesi. Biyokimyasal türlerinin taşınması için bazı metodlar.
Dersin İçeriği
Giriş ve Temel Kavramlar. Doku mühendisliği için mikroakışkan sistemleri için imalat teknikleri. Sıvı Akışları. Mikroakiskan sistemlere Doku Mühendisliği Uygulamaları. Biyokimyasal Türlerin Taşınımı
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Tuhin Santra, Microfluidics and Bio-MEMS: Devices and Applications 1st Edition, Jenny Stanford Publishing, 2020.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci mikroakışkanlar mekaniği temelleri ve doku mühendisliği uygulamaları konularında bilgiler edinir. |
ÖÇ02 | Öğrenci akışkan problemleri için gerekli denklemleri ve çözüm yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci akışkan içerisindeki türlerin taşınımı hakkında bilgiler edinir. |
ÖÇ04 | Öğrenci doku mühendisliği için mikroakışkan sistemlerin üretimleri konusunda bilgiler edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doku mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fen, mühendislik ve sağlık temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doku mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mikroakışkan doku mühendisliği uygulamaları için imalat teknikleri-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mikroakışkan doku mühendisliği uygulamaları için imalat teknikleri-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mikroakışkan doku mühendisliği uygulamaları için imalat teknikleri-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İlgili Denklemler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İlgili Denklemler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sıvı akışları-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sıvı akışları-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sıvı akışları-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yüzey gerilimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kılcallık | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyokimyasal türlerin taşınımı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mikroakışkan sistemlerin doku mühendisliği uygulamaları-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mikroakışkan sistemlerin doku mühendisliği uygulamaları-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |