HMS378 Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliği

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS378
Ad Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Emel YÜRÜK BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çocukyoğun bakım ünitelerinde hemşirelerin sıklıkla kullandıkları uygulamalar yoğun bakımda kalışsüresinive

Dersin İçeriği

Çocukyoğun bakımın önemi ülkemizde de giderek daha çokkabul edilmekte ve yoğun bakım birimleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çocuk Yoğun Bakım Yayınevi: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri ISBN: 9786257564847 Editör: Prof. Dr. Agop Çıtak , Prof. Dr. Rıza Dinçer Yıldızdaş , Prof. Dr. Metin Karaböcüoğlu Basım Yılı: 2023 Baskı Sayısı: 1 Sayfa Sayısı: 1272 Ebat: 20 x 28 cm Kapak / Cilt: Ciltli Dil: Türkçe

Notlar

Prof. Dr. Zeynep CONK,Prof. Dr. Zümrüt BAŞBAKKAL,Doç. Dr. Hatice BAL YILMAZ,Yard. Doç. Dr. Bahire BOLIŞIK


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünya'da ve Türkiye'de çocuk sağlığı durumuna dair istatistikleri bilir.
ÖÇ02 Çocuk yoğun bakım ünitesi tasarımı ve özelliklerini tanır.
ÖÇ03 Çocuk yoğun bakım ünitesinde çalışan hemşirenin özelliklerini ve görevini tanımlar.
ÖÇ04 Çocuklarda ileri yasam desteğinin aşamalarını kavrar.
ÖÇ05 Çocuk yoğun bakımda ventilatöre bağlı hasta takibini öğrenir.
ÖÇ06 İnvazif ve non - invazif mekanik ventilasyonda hasta takibini öğrenir.
ÖÇ07 Çocuk yoğun bakımda enteral ve parenteral beslenme ilkelerini bilir.
ÖÇ08 Çocuk yoğun bakımında ilaç uygulama ilkelerini bilir.
ÖÇ09 Çocuk yoğun bakımda yatağa bağlı hasta takibi ve hemşirelik bakım uygulamalarını sayar.
ÖÇ10 Çocuk yoğun bakımda kan ve ürünleri takibini nasıl yapacağını kavrar
ÖÇ11 Çocuk yoğun bakımda sistemsel hastalıkların bakımının planlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünya'da ve Türkiye'de çocuksağlığı durumu. okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocukyoğun bakım ünite ve özellikleri. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Çocukyoğun hemşiresinin görevi. okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Çocuklarda ileriyasam desteği. okumak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Ventilatöre bağlıçocuk hasta takibi okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Çocukyoğun bakımda enteralve parenteral beslenme ilkeleri. okulmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Çocuk yoğun bakımında ilaç uygulamaları. okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocuk yoğun bakımda yatağa bağlı hasta takibi ve moniterizasyonu. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Çocuk yoğun bakımda yatağa bağlı hasta takibi okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Çocuk yoğun bakımda kan ve ürünleri takibi. okumak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Çocuk yoğun bakımda sistemsel hastalıkların hemşirelik bakımı. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Çocuk yoğun bakımda sistemsel hastalıkların hemşirelik bakımı. 2 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çocuk yoğun bakımda sistemsel hastalıkların hemşirelik bakımı. 3 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Çocuk yoğun bakımda sistemsel hastalıkların hemşirelik bakımı. 4 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.05.2024 04:02