HML446 İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması

6 AKTS - 1-10 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML446
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-10 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İç hastalıkları hemşireliği ve hasta bakımı konusundaki koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemleri sağlık hizmetleri anlayışı içinde, klinik uygulama alanına aktarabilme, nitelikli hemşirelik bakımı verebilme bilgi ve becerisi kazandırır.

Dersin İçeriği

İç hastalıkları hemşireliği ve hasta bakımı konusundaki koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemler.

Dersin Ön Koşulu

HML 219 İç Hastalıkları Hemşireliği Dersini almış ve başarmış olmak.

Kaynaklar

İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı 2021

Notlar

İç Hastalıkları Hemşireliği Olgu Senaryolarıyla 2021


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç hastalıkları ile ilgili kavramları tartışır (holistik bakım, anatomi, fizyoloji, sağlık, hastalık, çevre, hemşirelik)
ÖÇ02 Sistemlerle ilgili hastalıkların birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ03 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerini ve risklerini tanımlar.
ÖÇ04 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinimlerini ve risklerini değerlendirir.
ÖÇ05 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin gereksinim ve risklerine uygun hemşirelik girişimlerini uygular
ÖÇ06 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uyguladığı hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirir
ÖÇ07 Hemşirelik girişimlerini yerine getirirken teknik hemşirelik becerilerini kullanır.
ÖÇ08 Eleştirel ve Kritik düşünme becerilerini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Uygulamaya çıkılacak klinikler ve kaynakların tanıtılması Ders içeriğinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Kronik Hastalık Kavramı Derse ilişkin kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Vaka Tartışması: Diabetli Hasta Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Vaka Tartışması: Kronik Böbrek Yetmezliği Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Vaka Tartışması: KOAH Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Vaka Tartışması: MS Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Vaka Tartışması: Hipertansiyon Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Vaka Tartışması: Akut Miyokard Enfarktüsü Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Vaka Tartışması: Lösemiler Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Vaka Tartışması: Anemiler vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Vaka Tartışması: Romatizmal Hastalıklar Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Vaka Tartışması: Siroz Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Vaka Tartışması: Peptik Ülser Vaka sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Dersin genel değerlendirilmesi Geribildirim alma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 27 27
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 54 54
Toplam İş Yükü (Saat) 151
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,04
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.05.2024 02:33