HMS106 Sağlık ve Spor

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS106
Ad Sağlık ve Spor
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Osman BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; hemşirelik öğrencilerinin sağlık, spor ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; sporun önemi, sağlıktaki yeri ve hemşirelik öğrencilerinin sportif faaliyetlerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dinç, Z.F. Egzersiz Spor ve Sağlık. 2020. Akademisyen Kitabevi

Notlar

Aykın, A.G. Fiziksel Aktivite Sağlık ve Sürdürülebilir Kalkınma. Bilir, P. (ed.). 2022 Akademisyen Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirir.
ÖÇ02 Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ03 Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır.
ÖÇ04 Sağlık, fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlık ve Spor Kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hemşirelik için Sporun Önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Fiziksel Aktivite Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Obezite ve Egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Egzersiz tipleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sağlıklı Yaşam Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Egzersiz İhtiyacının Belirlenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Fiziksel Egzersiz Uygulamaları Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Fiziksel Egzersiz Uygulamaları II Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Voleybol oyun kuralları (I-Tesisler ve Donatım) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Voleybol Oyun Hareketleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Voleybol servis kullanımı Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Voleybol Oyun Kuralları (II-Katılanlar ve Oyun Düzeni) Video İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.06.2024 04:08