HMS217 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS217
Ad Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EVŞEN NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarından yola çıkarak Türkiye ve Dünyadaki toplumsal cinsiyet eşitliği politikalarını incelemek, yapılması gereken değişikleri irdelemek.

Dersin İçeriği

Bu ders toplumsal cinsiyet eşitliği/eşitsizliği ile ilgili konuları kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

BAŞAR, F. (Ed.). (2020). Toplumsal Cinsiyet. Akademisyen Kitabevi. Williams, S. H. (Ed.). (2009). Constituting equality: Gender equality and comparative constitutional law. Cambridge University Press. Örtenblad, A., Marling, R., & Vasiljevic, S. (Eds.). (2017). Gender equality in a global perspective. New York, NY: Routledge. UNICEF. (2023). Gender Equality: Global Annual Results Report 2022.

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarının ne olduğu net bir şekilde anlayacaklar; toplumsal cinsiyet eşitliğinin önemini kavrar.
ÖÇ02 Toplumsal cinsiyet eşitliğinin kadının insan haklarının korunması için önemli olduğunu bilir
ÖÇ03 Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin Türkiye'de hayatın farklı alanlarında kadınlar için sebep olduğu dezavantajlı durumları ve hak ihlallerini anlar
ÖÇ04 Toplumsal Cinsiyet eşitliğinin gerçekleştirilmesi için gerekli olan politikaları bilir, değerlendirir.
ÖÇ05 Toplumsal cinsiyet eşitliğini giderecek çözüm önerileri sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve hazırlık haftası. literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet nedir? Toplumsal Cinsiyet Eşitliği nedir? literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Cinsiyete dayalı ayrımcılık, dolaylı-doğrudan ve pozitif ayrımcılık literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Cinsiyete dayalı işbölümü, kadın istihdamı literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Toplumsal cinsiyet ve kalkınma literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği İndeksi literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ile ilgili uluslararası mevzuat ve mekanizmalar literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kadın ve Sivil Toplum Kuruluşları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türkiye'de toplumsal cinsiyet ve hukuk literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkiye’de toplumsal cinsiyet ve ekonomi literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkiye’de toplumsal cinsiyet ve politika literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Örnek proje-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Örnek proje-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Örnek proje-III seçilen konuyu sunma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları seçilen konuyu sunma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.06.2024 01:27