Genel Bilgi
Kod | HMS264 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hemşirelik bölümü öğrencilerinin, İngilizce çeviri tekniklerini geliştirerek, mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu anlayabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Hemşirelik bölümü öğrencilerinin, İngilizce çeviri tekniklerini geliştirerek, mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu anlayabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu en az B1 (intermediate) seviyesinde İngilizceye sahip olmaktır.
Kaynaklar
Hemşirelik bölümü öğrencilerinin, İngilizce çeviri tekniklerini geliştirerek, mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu anlayabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmaktır.
Notlar
Bu dersten en iyi şekilde faydalanmak ve başarılı olmak için; derse sürekli devam edilmelidir. Derste devamlı not tutmak sınava hazırlık bakımından önemlidir. Dersin gerektirdiği SUNUMLARI doğru şekilde tamamlayabilmek için dersin öğretim üyesi ile sıklıkla görüş alışverişinde bulunmak önemlidir. Bu şekilde kişisel ağrı kontrolünde hemşirenin sorumlulukları konularının doğru şekilde tamamlanmasına yardımcı olunur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | By repeating basic English knowledge and using basic translation techniques, they gain the ability to improve their translation skills from simple to complex sentences related to their field. |
ÖÇ02 | They have the necessary information about patient-physician-midwife-nurse conversations that can take place in the hospital environment. |
ÖÇ03 | They have knowledge about medical idioms. |
ÖÇ04 | Have the Ability to Recognize Basic Concepts in Nursing/Midwifery/Health Institutions Management Education |
ÖÇ05 | Sciences and have the ability to apply the acquired knowledge. Have the Ability to Do Interdisciplinary Team Work |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Explaining course introduction, implementation and evaluation information to the student. Emphasizing the importance of the course within the curriculum and its interaction with other courses. | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Introduction to medical terminology | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Information about cells, tissues and organs | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Diseases and surgery information | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hospital departments and staff | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Basic systems terminology-symptoms-treatment-drugs | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Admission of the patient to the hospital – taking a history and introducing oneself to the patient and colleague | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Crime scene intervention of the patient - First Aid, Nursing care in accidents | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Case studies/dialogue examples -Nursing care in emergencies | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Case studies/dialogue examples -Communication and care with the patient in basic nursing practices | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Case studies/dialogue examples - Intensive care nursing, treatment and care | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Case studies/dialogue examples - pre-operative treatment and care | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Case studies/dialogue examples - post-operative treatment and care | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Case studies/dialogue examples - perioperative treatment and care | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | The prerequisite for this course is to have at least B1 (intermediate) level of English. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 2 | 2 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |