Genel Bilgi
Kod | HMS108 |
Ad | Çocuk ve Oyun |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Oyuna ilişkin temel kavramlar, oyun kuramları, türleri, oyunun çocuğun gelişimindeki rolü, planlanması ve uygulanması, oyun materyallerinin özellikleri ve geliştirilmesi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Oyun ile ilgili temel kavramlar ve oyunun önemi, Oyunun tarihçesi, Oyun kuramları, Oyunun gelişimi, Oyun türleri, Oyunun gelişim alanları üzerindeki etkileri, Oyun aracılığıyla çocuğu tanıma yöntemleri, Çocuk gelişimine ilişkin sorunların çözümünde oyunun önemi, Öğretim yöntemi olarak oyun, Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik oyun örnekleri, Oyun materyallerinin önemi ve özellikleri, Farklı gelişim alanlarına yönelik oyun materyali örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Güdücü-Tüfekçi, F. ve Zembat, R. (Ed.)(2016). Çocuk ve Oyun. Erzurum: AÖF Yayınları. Onur, B. (2011). Oyunun Gücü. Ankara: İmge Kitabevi
Notlar
https://www.anadolu.edu.tr/akademik/aos-akademik/ders/220701/cocuk-ve-oyun/ders-icerik https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/CGE204U/ebook/CGE204U-16V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1.Oyunun önemini tarihsel süreçle ilişkili olarak açıklayabilecek |
ÖÇ02 | 2. Will be able to discuss the role of play in child development |
ÖÇ03 | 3.Oyun kuramlarını açıklayabilecek |
ÖÇ04 | Çocukların oyun gelişimini değerlendirebilecek, |
ÖÇ05 | Dış mekân oyunlarının çocuğun büyüme ve tüm gelişim alanlarındaki katkısını açıklayabilecek, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin amaç ve hedefleri, oyunun tanumı ve özellikleri | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Oyunun tarihçesi, oyunun insan hayatındaki yeri ve kuşaklar arası oyuncak | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | oyun kuramları | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Dönemlerine göre çocukluk gelişiminde oyunun önemi | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Çocukların oyun oynama hakkına yönelik ulusal ve uluslararası politikalar | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Çocuğun gelişimine bağlı oyun çeşitleri | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Oyun ve oyuncağın çocukların gelişim alanlarına ve sağlığına etkisi, | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Oyun ve yaratıcılık | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Oyuncak ve Oyun materyalleri | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Oyuncak güvenliği | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hastanede yatan çocuk ve oyun, terapotik oyun | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Resim yoluyla çocukları tanıma | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Uygulama: Türkiye'de bölgesel çocuk oyunları | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Uygulama 2: Türkiye'de bölgesel çocuk oyunları | ön koşul yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav öncesi hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav öncesi hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 7 | 7 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |