HMS108 Çocuk ve Oyun

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS108
Ad Çocuk ve Oyun
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; Oyuna ilişkin temel kavramlar, oyun kuramları, türleri, oyunun çocuğun gelişimindeki rolü, planlanması ve uygulanması, oyun materyallerinin özellikleri ve geliştirilmesi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Oyun ile ilgili temel kavramlar ve oyunun önemi, Oyunun tarihçesi, Oyun kuramları, Oyunun gelişimi, Oyun türleri, Oyunun gelişim alanları üzerindeki etkileri, Oyun aracılığıyla çocuğu tanıma yöntemleri, Çocuk gelişimine ilişkin sorunların çözümünde oyunun önemi, Öğretim yöntemi olarak oyun, Farklı yaş grubundaki çocuklara yönelik oyun örnekleri, Oyun materyallerinin önemi ve özellikleri, Farklı gelişim alanlarına yönelik oyun materyali örnekleri

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Güdücü-Tüfekçi, F. ve Zembat, R. (Ed.)(2016). Çocuk ve Oyun. Erzurum: AÖF Yayınları. Onur, B. (2011). Oyunun Gücü. Ankara: İmge Kitabevi

Notlar

https://www.anadolu.edu.tr/akademik/aos-akademik/ders/220701/cocuk-ve-oyun/ders-icerik https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/CGE204U/ebook/CGE204U-16V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1.Oyunun önemini tarihsel süreçle ilişkili olarak açıklayabilecek
ÖÇ02 2. Will be able to discuss the role of play in child development
ÖÇ03 3.Oyun kuramlarını açıklayabilecek
ÖÇ04 Çocukların oyun gelişimini değerlendirebilecek,
ÖÇ05 Dış mekân oyunlarının çocuğun büyüme ve tüm gelişim alanlarındaki katkısını açıklayabilecek,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, Dersin amaç ve hedefleri, oyunun tanumı ve özellikleri ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Oyunun tarihçesi, oyunun insan hayatındaki yeri ve kuşaklar arası oyuncak ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 oyun kuramları ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Dönemlerine göre çocukluk gelişiminde oyunun önemi ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Çocukların oyun oynama hakkına yönelik ulusal ve uluslararası politikalar ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Çocuğun gelişimine bağlı oyun çeşitleri ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Oyun ve oyuncağın çocukların gelişim alanlarına ve sağlığına etkisi, ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Oyun ve yaratıcılık ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oyuncak ve Oyun materyalleri ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Oyuncak güvenliği ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hastanede yatan çocuk ve oyun, terapotik oyun ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Resim yoluyla çocukları tanıma ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Uygulama: Türkiye'de bölgesel çocuk oyunları ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Uygulama 2: Türkiye'de bölgesel çocuk oyunları ön koşul yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav öncesi hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav öncesi hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 7 7
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.06.2024 09:56