BDNZ110 Takım Sporları I (Basketbol)

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ110
Ad Takım Sporları I (Basketbol)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERCAN YELDAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı basketbol oyunun temel teknik hareketlerinin ve becerilerinin öğrencilere kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bir takım sporu olarak basketbolun tanımı, tarihçesi, temel duruşları, temel hareketleri, stratejileri ve taktikleri, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri, kural, bilgi, uygulama, gözlem yapma, hata tespiti ve öğretim bilgisi/becerileri öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ03 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular.
ÖÇ05 Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
ÖÇ06 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ08 Basketbol oyunu ile ilgili temel kuralları öğrenir ve uygular
ÖÇ09 Basketbol temel teknik hareketlerini öğrenir ve uygular.
ÖÇ10 Basketbol oyunu temel becerilerinin öğretmenlik eğitimindeki temel hareketlerini nasıl öğreteceğini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 OYUNUN TANIMI-TARİHÇESİ VE OYUN KURALLARI Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 TEMEL TEKNİK DURUŞLAR, HAREKET VE STOPLAR Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 TEMEL TEKNİK TOP TUTMA VE TOP TUTMA TEKNİĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMAS Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 TEMEL TEKNİK PAS VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 TOP SURME VE TEKNIĞI GELİŞTIRICI ÇALIŞMALAR Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 TEMEL TEKNİK ŞUT (TEMEL İLKELER VE DURARAK TEK EL ŞUT) Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SAĞ TURNİKE) Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SOL TURNİKE) Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 TEMEL TEKNİK ŞUT (SIÇRAYARAK ATIŞ VE ÇENGEL ATIŞ) Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 TEMEL TEKNİK RİBAUNT (HÜCUM VE SAVUNMA RİBAUNTU) Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 TEMEL TEKNİK ALDATMALAR (TOPLU VE TOPSUZ) Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 TEMEL TEKNİK SAVUNMA ( BİREYSEL SAVUNMA) VE GENEL TEKRAR Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 TEMEL TEKNİK SAVUNMA Genel ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 08:20