Genel Bilgi
| Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
| SERAMİK PR. | |
| Kod | SRS464 |
| Ad | İleri 3D Modelleme Teknikleri 2 |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar destekli tasarım konusunda edinilen tecrübeleri bir projeye ile pekiştirmek
Dersin İçeriği
İleri derecede modelleme teknikleri kullanarak her tür tasarım ve sanat projesini bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak modelleyebilir
Dersin Ön Koşulu
3d Modelleme Dersini almış olmak
Kaynaklar
İnternet Videoları
Notlar
İnternet Videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İleri derecede modelleme teknikleri kullanarak her tür tasarım ve sanat projesini bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak modeller |
| ÖÇ02 | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi kazanır |
| ÖÇ03 | Farklı programlar ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibi olur |
| ÖÇ04 | Üç boyutlu modelleme programları ile iki boyutly modelleme programlarının ilişkilerini anlama |
| ÖÇ05 | 3 d yazıcıların çalışma mantığını anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincindedir | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 5 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 5 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde sorumluluk alarak çalışır | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El-göz koordinasyonu kurar | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu düşünerek becerisi gelişir | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini sürekli olarak yeniler | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanır | 5 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Proje konularının belirlenmesi ve proje içeriklerinin tartışılması | 3ds Max ile ilgili görsel materyallerin incelenmesi istenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Proje araç ve gereçlerinin araştırılması (Materyal, Boyut yerleşim konumları) | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Projenin plan kesit ve görünüşlerinin Autocad programında ölçülü olarak hazırlanması | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Plan kesit ve görünüşleri oluşturulan projenin elemanlarının 3 Ds Max programında çizilmesi 1 | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 5 | Plan kesit ve görünüşleri oluşturulan projenin elemanlarının 3 Ds Max programında çizilmesi 2 | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 6 | Plan kesit ve görünüşleri oluşturulan projenin elemanlarının 3 Ds Max programında çizilmesi 3 | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 7 | Plan kesit ve görünüşleri oluşturulan projenin elemanlarının 3 Ds Max programında çizilmesi 4 | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınavlar | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Modellemelerin bitirilmesi 1 | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Modellemelerin bitirilmesi 2 | 3ds Max ile ilgili proje yaptırılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Projede belirtilen objelerin gerçek boyutlarında yerleştirilmesi | 3ds Max ile ilgili proje yaptırılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Kaplamaların photoshop yardımı ile hazırlanması | 3ds Max ile ilgili proje yaptırılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Vray render kullanılarak çalışmanın digital veri olarak kayıt edilmesi | Proje hazırlama tekniklerini incelemeleri istenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Baskı çıktılarının teslimi | Proje sunum hazırlatılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Baskı çıktılarının değerlendirilmesi | Proje sunum hazırlatılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunum hazırlatılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunum hazırlatılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||