TS204 Klinik Uygulama

27 AKTS - 4-24 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 16 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS204
Ad Klinik Uygulama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-24 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 27 AKTS
Yerel Kredi 16 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AZİZE BATUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1.Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A. Tıbbi Dokümantasyon, Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002. 2.Uçmaz R. Tıbbi Dokümantasyon I-II, Uludağ Üniversitesi, 2001. 3.Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Tıbbi Dokümantasyon, Seçkin Kitapçılık, 2002.

Notlar

Öğretim elemanı ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Evrak akışını yönlendirebilecek bilgi ve beceri kazanır.
ÖÇ02 Dosyalama ve arşivleme konusunda bilgi ve beceri kazanır.
ÖÇ03 Sağlık kuruluşlarında enformasyon kavramını ve önemini kavrar.
ÖÇ04 Bilgiye erişim ve analiz yeteneğini kazanır.
ÖÇ05 Hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırılmasının önemini ve gerekçesini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar."
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastanın sağlık kayıtlarını tutar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlık Kuruluşlarında Enformasyon Kavramı ve Önemi Enformasyona Ulaşma ve Analiz Etme Yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Hastanelerde Enformasyon Sistemleri I Enformasyona Ulaşma ve Analiz Etme Yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Hastanelerde Enformasyon Sistemleri II Enformasyona Ulaşma ve Analiz Etme Yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Arama Motorları ve Veri Tabanları -I Arama Motorları ve Veri Tabanları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Arama Motorları ve Veri Tabanları -II Arama Motorları ve Veri Tabanları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Sınıflandırma Kavramı ve Sınıflandırma Sistemleri Arama Motorları ve Veri Tabanları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Sınıflandırma Sistemlerinin Amacı ve Faydaları Arama Motorları ve Veri Tabanları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sınıflandırma Sisteminin Tarihçesi Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslar arası Sınıflandırması Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 ICD-8 Sınıflandırma Sistemi ve Genel Özellikleri Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 ICD-9 ve ICD-9CM Sınıflandırma Sistemleri Temel Özellikleri ve Farkları Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 ICD-10 Sınıflandırma Sistemi Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Özel Sınıflandırma Sistemleri:SNDO-SNOMED International – ICD-O Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Özel Sınıflandırma Sistemleri:ICD10 PCS-CPT-ICPM Bilgi ve Belge Hizmeti Sunan Kurumlarda Veriye Ulaşma ve Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 28 392
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 674
Toplam İş Yükü / 25 (s) 26,96
AKTS 27 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.06.2024 02:50