Genel Bilgi
Kod | MMS302 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalat(CAD-CAM) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı CATIA programı kullanılarak öğrencilere yeni tasarım yapabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste bilgisayar destekli tasarımın temel kavramları, bilgisayar destekli tasarım donanım ve yazılımları, tasarım modelleme teknikleri ve 2 boyutlu modelleme çalışmaları, tasarım modelleme teknikleri ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, makine parçalarının bilgisayar destekli tasarım modellenmesi ve montajı işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilgisayar Destekli Tasarım: Konu kitabı ve Örnek kitabı, H. P. Pitroda, Walnut Publication.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 2D geometrileri 3D geometrilere çevirir. |
ÖÇ02 | Parçaları tasarlayabilir ve montaj edebilir |
ÖÇ03 | 3 Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Farklı birleştirme metodları ile parçaları birleştirir. |
ÖÇ05 | Montaj modelleri oluşturur. |
ÖÇ06 | Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CATIA ya giriş | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Teknik resim temel ilkeleri, Çizgi, yazı, resim kağıdı normları | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Sketcher Workbench: sketcher operasyonları. Sınırlandırmalar, Uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Sınırlandırmalar, Uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Part Design Workbench: geometri-tabanlı uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Model organizasyon:uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Assembly workbench: Amaçlar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Drafting workbench: Giriş | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Drafting workbench: Amaçlar, Menüler | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Drafting workbench:sınırlandırmalar, Uygulamalar | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev ve Uygulamalar derste verilecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |