Genel Bilgi
Kod | OMZ430 |
Ad | Mesleki Uygulama Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-40 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 30 AKTS |
Yerel Kredi | 20 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin teoride öğrendiği bilgilerin pratikte de değerlendirilip pekiştirilmesi
Dersin İçeriği
Öğrenci seçmiş oldukları alanla ilgili olarak bir sanayi kuruluşunda, öğretim üyelerinin kontrolünde, uygulamalı çalışma yapar.
Dersin Ön Koşulu
Derse ait ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
İşyeri eğitimi alınan iş yerine ait dokümanlar
Notlar
Mesleki uygulama eğitimi yapılan yerdeki ilgili yönetmelikler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel/grup çalışması yapar. |
ÖÇ02 | Kendi kendine öğrenme becerisini kullanır. |
ÖÇ03 | Çalıştığı mühendislik alanında bilgisayar yazılımlarında çalışma, proje ve deney çalışması gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | İş akış ve yönetim organizasyon süreçlerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Tasarım, planlama, üretim, kalite kontrol ve bakım onarım gibi bölümlerin işleyişini açıklar. |
ÖÇ06 | Proje uygulamaları gerçekleştirir. |
ÖÇ07 | Teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme yöntemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgiyi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayan karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü tasarlar ve bu süreçte modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv mühendisliği ile ilgili mevzuata hakim olma ve mesleki etik sorumluluk bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve otomotiv mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, otomotiv mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları ve çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşyeri eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar, oryantasyon | Firma ile İlgili Teknik dökümanların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Otomotiv mühendisliği ve teknolojileri uygulamaları | Firma ile İlgili Teknik dökümanların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Süreç yönetimi | Firma ile İlgili Teknik dökümanların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Otomotiv mühendisliği ilgili standartlar | Çalışma alanı konusundaki standartların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tasarım ve Arge süreçleri | Firma ile İlgili Teknik dökümanların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tasarım kontrol süreçleri | Firma ile İlgili Teknik dökümanların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Üretim süreçleri | Firma ile İlgili Teknik dökümanların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Üretim denetleme mekanizması | Firma ile İlgili Teknik dökümanların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Planlama ve organizyon süreçleri | Firmanın üretim planlama dosylarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Kalite süreçleri | Kalite süreçleri hakkında bilgi toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Satın alma süreçleri | Satın alma sürecinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sürekli iyileştirme(Kaizen, 5S) | İlgili terimler hakkında bilgi toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Satış sonrası hizmetler | Satış portföyünün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Firma, yönetim ve organizyon | Yönetim ve organizasyon şemalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İletişim geliştirme ve bağlantılar | CV oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Oluşturulan staj defteri ve Firma dokümanlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Oluşturulan staj defteri ve Firma dokümanlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 40 | 600 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 756 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 30,24 | ||
AKTS | 30 AKTS |