Genel Bilgi
Kod | OÖ756 |
Ad | Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin ve öğretmenin bilim eğitimine özgü pedagojik alan bilgisinin önemini açıklar ve tartışır.
Dersin İçeriği
Bilimin Erken Çocukluktaki Yeri ve Önemi, Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç Becerileri, Erken Çocukluk Dönemi Bilim Eğitimine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi, Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Motivasyon, Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Kavramlar, Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Stratejiler, Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Medya ve Teknoloji Erken Çocukluk Bilim Eğitimine Ev ve Toplum Katılımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Abell, S. K. (2007). Research on science teacher knowledge. In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of research on science education (pp. 1105–1149). Mahwah: Erlbaum. Lind, K. (2000). Exploring science in early childhood: A developmental approach (3rd ed.). Delmar Thomson Learning. National Research Council (NRC). (1996). National science education standards. Washington, D.C., National Academy Press. YILMAZ, M. M., & SIĞIRTMAÇ, A. (Ed.) (2023). Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
Cremin,T., Glauert, E., Craft, A., Compton , A., & Stylianidou, F. (2015) Creative Little Scientists: exploring pedagogical synergies between inquiry based and creative approaches in early years science, Education 3-13, 43(4), 404-419. Worth, K. & Grollman, S. (2003). Worms, shadows and whirlpools: science in the early childhood classroom. Washington: National Science Foundation.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin kapsamını ve önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Erken çocukluk bilim eğitiminde yer verilebilecek kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek bilimsel süreç becerilerini listeler. |
ÖÇ04 | Erken çocukluk bilim eğitimine yönelik pedagojik alan bilgisinin önemini tartışır. |
ÖÇ05 | Erken çocukluk bilim eğitimine yönelik pedagojik alan bilgisini kullanarak etkinlik tasarlar. |
ÖÇ06 | Bilim kavramlarının eğitimde uygun kullanımına yönelik yöntemleri ayırt eder. |
ÖÇ07 | Bilim eğitimi sürecinde çocuklara yöneltilebilecek farklı soru türleri tasarlar. |
ÖÇ08 | Erken bilim eğitiminde karşılaşılabilecek kavram yanılgılarını ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Erken çocuklukta bilim eğitiminin önemi ve güncel eğilimler | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
3 | Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Kavramlar | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Erken bilim eğitiminde yaşam bilimi kavramlarına yönelik çalışmalar | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
5 | Erken bilim eğitiminde fizik bilimi kavramlarına yönelik çalışmalar | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
6 | Erken bilim eğitiminde dünya ve uzay bilimi kavramlarına yönelik çalışmalar | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
7 | Kavram Yanılgıları- Erken Çocukluk Dönemi Bilim Eğitimine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi-Kavramlar boyutu | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | öğrenme kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç Becerileri | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Erken Çocukluk Dönemi Bilim Eğitimine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi- Bilimsel Süreç Becerileri Boyutu | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | Erken Çocukluk Bilim eğitiminde Duyarlılık-PAB | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama boyutunda Erken Çocukluk bilim eğitiminde duyarlılık- Kavramlar ve Beceriler | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
13 | Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Motivasyon | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Stratejiler, Aile ve toplum katılımı | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Planlama, Değerlendirme ve Dokümantasyon | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | öğrenme kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | öğrenme kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 3 | 51 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |