OÖ756 Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ756
Ad Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin ve öğretmenin bilim eğitimine özgü pedagojik alan bilgisinin önemini açıklar ve tartışır.

Dersin İçeriği

Bilimin Erken Çocukluktaki Yeri ve Önemi, Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç Becerileri, Erken Çocukluk Dönemi Bilim Eğitimine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi, Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Motivasyon, Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Kavramlar, Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Stratejiler, Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Medya ve Teknoloji Erken Çocukluk Bilim Eğitimine Ev ve Toplum Katılımı

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Abell, S. K. (2007). Research on science teacher knowledge. In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of research on science education (pp. 1105–1149). Mahwah: Erlbaum. Lind, K. (2000). Exploring science in early childhood: A developmental approach (3rd ed.). Delmar Thomson Learning. National Research Council (NRC). (1996). National science education standards. Washington, D.C., National Academy Press. YILMAZ, M. M., & SIĞIRTMAÇ, A. (Ed.) (2023). Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık.

Notlar

Cremin,T., Glauert, E., Craft, A., Compton , A., & Stylianidou, F. (2015) Creative Little Scientists: exploring pedagogical synergies between inquiry based and creative approaches in early years science, Education 3-13, 43(4), 404-419. Worth, K. & Grollman, S. (2003). Worms, shadows and whirlpools: science in the early childhood classroom. Washington: National Science Foundation.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin kapsamını ve önemini açıklar.
ÖÇ02 Erken çocukluk bilim eğitiminde yer verilebilecek kavramları açıklar.
ÖÇ03 Erken çocukluk bilim eğitiminde ele alınabilecek bilimsel süreç becerilerini listeler.
ÖÇ04 Erken çocukluk bilim eğitimine yönelik pedagojik alan bilgisinin önemini tartışır.
ÖÇ05 Erken çocukluk bilim eğitimine yönelik pedagojik alan bilgisini kullanarak etkinlik tasarlar.
ÖÇ06 Bilim kavramlarının eğitimde uygun kullanımına yönelik yöntemleri ayırt eder.
ÖÇ07 Bilim eğitimi sürecinde çocuklara yöneltilebilecek farklı soru türleri tasarlar.
ÖÇ08 Erken bilim eğitiminde karşılaşılabilecek kavram yanılgılarını ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Erken çocuklukta bilim eğitiminin önemi ve güncel eğilimler ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
3 Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Kavramlar ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Erken bilim eğitiminde yaşam bilimi kavramlarına yönelik çalışmalar ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
5 Erken bilim eğitiminde fizik bilimi kavramlarına yönelik çalışmalar ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
6 Erken bilim eğitiminde dünya ve uzay bilimi kavramlarına yönelik çalışmalar ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma
7 Kavram Yanılgıları- Erken Çocukluk Dönemi Bilim Eğitimine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi-Kavramlar boyutu ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar öğrenme kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç Becerileri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
10 Erken Çocukluk Dönemi Bilim Eğitimine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi- Bilimsel Süreç Becerileri Boyutu ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
11 Erken Çocukluk Bilim eğitiminde Duyarlılık-PAB ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Uygulama boyutunda Erken Çocukluk bilim eğitiminde duyarlılık- Kavramlar ve Beceriler ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Motivasyon ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Stratejiler, Aile ve toplum katılımı ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Planlama, Değerlendirme ve Dokümantasyon ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları öğrenme kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları öğrenme kaynakları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 3 51
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 10:10