Genel Bilgi
Kod | YSA152 |
Ad | Çevresel Sürdürülebilirlik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, çevre olgusuna ilişkin yasal ve yönetsel temellerin çevrenin sürdürülebilirliğini güvence altına almayı amaçlayan uluslararası belgelerin katkılarıyla incelenmesi ile dünyadaki ve ülkemizdeki çevresel meselelere dikkat çekmek ve öğrencilere bu sorunların nedenleri ve çözümleri konusunda eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini, sürdürülebilirlik kavramı, çevre kavramı, çevre ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki, ulusal ve uluslararası mevzuattaki yeri, Türkiye’de çevre politikası ve uygulamaları, çevre sorunlarının çözümü noktasında sürdürülebilirlik yaklaşımı oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Keleş, R., Hamamcı, C.( 2009). Çevre Politikası. (6. Baskı). Ankara: İmge, 2. Sürdürülebilir Tarımsal Üretim, Hasan Hüseyin Öztürk, Akademisyen Kitabevi. 3. Keleş, R., Ertan, B. (2005 ).Çevre Hukukuna Giriş. İstanbul: İmge. 4. Arrasson, T., Backlund K, Löfgreen. K. (2018). Environmental Policy, Sustainability and Welfare. Massachusetts; Edward Elgar Publishing.
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilirlik kavramını sahip olduğu temel değerlerle tanımlar. |
ÖÇ02 | Çevre yönetiminin temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ03 | Doğal kaynaklar, nüfus artışı, enerji ve yoksulluk gibi araçlar aracılığıyla çevre yönetim politikasını tartışır. |
ÖÇ04 | Sürdürülebilirlik kavramı ile çevre yönetimini ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Sürdürebilirlik ve çevre yönetimi ilişkisinin ulusal ve uluslararası mevzuattaki yerini analiz eder. |
ÖÇ06 | Küresel iklim değişikliği olgusunu açıklar. |
ÖÇ07 | Sürdürülebilir çevre için bireysel sorumlulukları listeler. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir kaynak kullanımı ile ilgili yenilikleri inceler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalış yapılan deniz veya gölün kimyasal, fiziksel ve biyolojik özelliklerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalış sistemlerini etkin ve güvenli bir şekilde kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Denizcilik ve gemiciliğin temel kavramlarını açıklar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalışta oluşabilecek acil durumları öngörür ve önlem alır. Olası acil durumda gerekli müdahaleyi yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altında mesleki alet ve ekipmanları kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altı görüntüleme cihazları kullanır ve elde ettiği görüntüleri yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su altı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, su altı arkeolojik kazıları, boru hatları ve gemi altı sörveylerde güvenli şekilde çalışır | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su altında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm bulur ve sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili teknolojik yenilikleri takip eder ve uygular | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bilgilerini yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dalış teknikleri ve güvenlik kurallarına uygun şekilde dalış amirliği yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalışla ilgili yönetmelikleri açıklar ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre yönetimine ilişkin temel kavramlar | İlgili ders kaynakları ile ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Küresel ısınma, nedenleri ve sonuçları I | İnternet kaynaklarından yararlanılarak ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Küresel ısınma, nedenleri ve sonuçları II | İnternet kaynaklarından yararlanılarak ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sürdürülebilirlik kavramının ulusal çevre mevzuatındaki yeri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
6 | Sürdürülebilirlik kavramı ve kapsamı | İlgili ders kaynaklarının ve uygun internet kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Sürdürülebilir tarım I | Tarımda su kullanımıyla ilgili bilgilere internet çalışmasıyla ulaşma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sürdürülebilir tarım II | Tarımda gübre ve ilaç kullanımıyla ilgili bilgilere internet çalışmasıyla ulaşma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
10 | Sürdürülebilir endüstri I | Endüstriyel üretimin çevresel etkileri ile ilgili bilgilere internet çalışmasıyla ulaşma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Sürdürülebilir kentleşme | Yanlış kentleşmenin çevresel etkileri ile ilgili bilgilere internet çalışmasıyla ulaşma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Sürdürülebilir balıkçılık | Yanlış balıkçılık uygulamalarının çevresel etkileri ile ilgili ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Ulusal ve uluslar arası ölçekte alınan önlemler | İlgili ders kaynakları ile ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sürdürülebilir çevreyle ilgili bireysel tutum geliştirme | Uygun internet kaynakları yapılacak ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sürdürülebilir gelişim ve kalkınmayla ilgili genel değerlendirme | Uygun internet kaynakları yapılacak ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |