BİO647 Genomiks ve Farmakovijilans

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİO647
Ad Genomiks ve Farmakovijilans
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bireye özgü ilaç, akıllı ilaç, ilaç yan etkileri gibi günümüz tıbbının en önemli amaç ve hedeflerinin genom yapısıyla olan ilişkisine perspektif kazandırmak.

Dersin İçeriği

Mutasyon türleri, Mutasyon türleri, Polimorfizm ve mutasyon arasındaki farklar, Muatasyon ve polimorfizm çeşitleri, en kavramı. Genom yapısında bulunana kısa dizi tekrarları (SSR) ve tek tükleotid farklılarının (SNP) önemi, Gen kavramı. Genom yapısında bulunan kısa dizi tekrarları (SSR) ve tek tükleotid farklılarının (SNP) önemi, I.Vize, Genomiks ve fonksiyonel genomiks, Genotip ve farklı ilaç etkileri, Akılcı ilaç kullanımı, Farmakovijilans, İlaç tasarımında moleküler yaklaşımlar, İlaç tasarımında moleküler yaklaşımlar, İlaç tasarımında moleküler yaklaşımlar. FİNAL.

Dersin Ön Koşulu

Gen Genom ve proteom dersleri ile Epigenetik derslerinin alınmış olması gerekiyor

Kaynaklar

1-Moleküler Genetiğin Esasları, Ümit Lüleyap Akademisyen Kitabevi 2. baskı. 2020 2- The Biology of Cancer Robert A, Weinberg 2. Edition Garland Sciences. 3-The Cell. A Molecular Approach, G:M. Cooper Sewenth Edition Snauer

Notlar

1-Moleküler Genetiğin Esasları, Ümit Lüleyap Akademisyen Kitabevi 2. baskı. 2020 2- The Biology of Cancer Robert A, Weinberg 2. Edition Garland Sciences. 3-The Cell. A Molecular Approach, G:M. Cooper Sewenth Edition Snauer


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farmakovijilans kavramını ve genetik ile ilişkisini bilir.
ÖÇ02 Kişiye özgü tıp ve tedavi kavramını bilir.
ÖÇ03 Polimorfizm kavramı, enzim kinetiği ve ilaç metabolizmalrı arasındaki etkileşimi bilir.
ÖÇ04 Detoksifikasyon, biyotransformasyon, faz1 ve faz2 değişim ve dönüşüm kavramları ile genetik arasındaki ilişkiyi bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mutasyon türleri Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Spontan mutasyonların önemi Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Polimorfizm ve mutasyonarasındaki farklar Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Mutasyon ve polimorfizm çeşitleri, Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Gen kavramı. Genom yapısında bulunana kısa dizi tekrarları (SSR) ve tek tükleotid farklılarının (SNP) önemi Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Farmakogenetik açıdan genom dizilerinin önemi Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Genomiks ve fonksiyonel genomiks Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Çoktan seçmeli soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 OMIC lerin Farmakogenetik açıdan incelenmesi Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Genotip ve farklı ilaç etkileri Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Akılcı ilaç kullanımı Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Farmakovijilans Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İlaç tasarımın Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İlaç tasarımında moleküler yaklaşımlar Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 İlaç tasarımında karşılaşılan problemler Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan seçmeli soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan seçmeli soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 12:00