Genel Bilgi
Kod | RSMS209 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye I (Resim) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, resim sanatının temel kuram, kavram ve tekniklerinin uygulamalı çalışmalar aracılığı ile kavratılmasını ve resimler üzerinde konuşulmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders, resim sanatını anlamak ve uygulamak için gerekli kuram, kavram ve farklı tekniklerin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Sanatın Temelleri - Robert E. Stinson , David L. Cayton , Otto G. Ocvirk , Philip R. Wigg , Robert O. Bone
Notlar
İnternet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Temel resim malzemelerini listeler. |
ÖÇ03 | Resimde özgün çalışmanın önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Resim oluşturma sürecinde sanatsal tasarım elemanlarını ve ilkelerini kullanır. |
ÖÇ05 | Gözleme dayalı resim çalışmaları üretir. |
ÖÇ06 | Sanatsal çalışmalarında farklı malzemeler dener. |
ÖÇ07 | Sanatsal çalışmalarında farklı teknikleri uygular. |
ÖÇ08 | Aynı çalışmada farklı teknikleri bir arada kullanır. |
ÖÇ09 | Sanatsal çalışmalarında deneysel bir yaklaşım uygular. |
ÖÇ10 | Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirir. |
ÖÇ11 | Sınıf arkadaşlarıyla birlikte kendi sanatsal çalışmalarının sunumuna yönelik bir sergi düzenler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları ders programı, kullanılacak malzemeler ve kaynakların tanıtımı. | Ders malzemelerinin hazırlanması | |
2 | Temel Resim Malzemeleri: fırçalar, boyalar, kâğıt, tuval vb | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
3 | Kurşun kalemle desen çalışma | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
4 | Füzenle desen çalışma | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
5 | Toz boya ile resim çalışma | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
6 | Kolaj tekniği ile çalışma | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
7 | Pastel boya ile çalışma | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
8 | Ara Sınavlar | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
9 | Sanatın elemanları ve ilkeleri | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
10 | Sanatın elemanları ve ilkelerine yönelik çalışmalar | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
11 | Sanatın elemanları ve ilkelerine yönelik çalışmalar I | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
12 | Deneysel resim I | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
13 | Deneysel resim II | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
14 | Monokrom resim | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
15 | Sergi düzenleme ve genel değerlendirme | Serginin hazırlanması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama malzemelerinin hazırlanması | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama malzemelerinin hazırlanması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |