Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYB283 |
Ad | Bireysel Sporlar 2 (Masa Tenisi) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Masa Tenisinin kurallarını öğretmek, Masa Tenisinde teknik ve taktik becerilerini kazandırmak. Oyun kurallarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Ulusal ve uluslararası masa tenisinin tarihçesi. Vuruş teknikleri öğretimi. Masa tenisi ayak çalışmaları. Masa tenisinde diriller. Oyun kuralları.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Adım Adım Masa Tenisi 2011-Adana Sunay ATAKAN, Müge ATAKAN Peak Performance Table Tennis 2021 Kevin Finn Table Tennis Tactics for Thinkers 2013 Larry Hodges www.tmtf.gov.tr www.ittf.com
Notlar
Adım Adım Masa Tenisi 2011-Adana Sunay ATAKAN, Müge ATAKAN Peak Performance Table Tennis 2021 Kevin Finn Table Tennis Tactics for Thinkers 2013 Larry Hodges www.tmtf.gov.tr www.ittf.com
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyada ve Türkiye'de Masa Tenisinin'de kullanılan sistemleri açıklar |
ÖÇ02 | Ayaklar ile Kol koordinasyonu sağlar |
ÖÇ03 | Masa Tenisinde temel vuruşları uygular. |
ÖÇ04 | Masa Tenisinde vuruş tekniklerinin öğreniminde basamaklamaları kullanır. |
ÖÇ05 | Masa Tenisinde antrenman metotlarını kullanır. |
ÖÇ06 | Masa Tenisinde oyun kurallarını açıklar. |
ÖÇ07 | Masa Tenisi oyunu için taktik geliştirir ve uygular. |
ÖÇ08 | Karşıdan gelen topun yönünü değiştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Masa tenisinin uluslararası arenasındaki gelişimi. | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Masa tenisinin Türkiye arenasındaki gelişimi | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kullanılan malzemelerin ebatları ve özellikleri | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Masa Tenisinde ilk adım | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Temel duruş, bekleme pozisyonları | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ayak çalışmaları | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Forhand tekniğinin öğretimi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Beckhand tekniğinin öğretimi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Forehand ve Beckhand tekniğinin öğretimi | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Servis kuralı ve servis atışı | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Oyun kuralları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Forhand Kesik (chop) tekniğinin öğretimi | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Beckhan Kesik (chop) tekninin öğretimi | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Forehand ve Beckhan Kesik (chop) tekninin öğretimi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |