Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYB361 |
Ad | Yoga |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yoganın insan bedeni ve zihni için önemini anlamaktır. Yoganın nasıl yarar sağladığını ve felsefesini açıklamak ve yogada temel duruşları ve asanaları uygulama becerisini kazanmak ve hedefe yönelik program hazırlamayı öğrenebilmektir. Ayrıca yoga türleri hakkında analiz yapma becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yoganın kökeni, tarihçesi, mitolijisi ve dört ana türü. Patanjalı'nın yoga sutraları. Yoga felsefesi ve yoganın sekiz kolu. Mantralar ve yantralar. Temel yoga duruşları, asanalar, klasik güneşe selam. Meditasyon ve nefes çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Yoga 1. Kitap Surya'dan Patanjali'ye, Bora Ercan. Her yönüyle yoga, Cynthia Worby.
Notlar
Raja Yoga, Swami Vivekananda.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yoga ile ilgili temel kavram ve kuramları listeler. |
ÖÇ02 | Pranayama ve nefes teknikleri ile vücut farkındalığını rapor eder. |
ÖÇ03 | Yoga asanalarını betimler. |
ÖÇ04 | Yoganın dört ana türünü özetler. |
ÖÇ05 | Yoganın kökenini ve tarihçesini hatırlar. |
ÖÇ06 | Klasik güneşe selam serisini kendi cümleleriyle ifade eder. |
ÖÇ07 | Meditasyon için taslak hazırlar. |
ÖÇ08 | Bilinçli farkındalık aşamasını sorgular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yogaya genel bakış. | Yoga felsefesi ile ilgili bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Pranayama. | Nefes egzersizleri uygulama çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Nefes ve vücut farkındalığı. | Doğru postür duruşu ile ilgili bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Yoga temel uygulamasına giriş. | Yoga mitolojisi ile ilgili bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Meditasyon nedir?Meditasyonun amacı nedir? Zihin sessizliği, meditasyon çeşitleri. Şimdi ve burada olma, konsantrasyon - Meditasyon ve pratik. | Meditasyon ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
6 | Güneşe selam. | Klasik güneşe selam serisini ezberleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ayakta yapılan asanalar. | Asanalar ile ilgili bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Ayakta denge asanaları. | Ayakta asanalar ile ilgili video izleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Oturarak yapılan asanalar. | Oturarak yapılan asanalar ile ilgili görsel hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Geriye bükülmeler. | Geriye bükülerek yapılan asanalarda dikkat edilmesi gereken konuları araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Yatarak yapılan asanalar. | Şavanasana pozu ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kol ve denge asanaları. | Kol güçlendirme ile ilgili bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Ters duruşlar. | Baş üstü duruşlar ile ilgili görsel edinme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Çakralar, mudralar, bandhalar, mantra. | Mantra hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |