Genel Bilgi
Kod | SYB336 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye'de ve dünyadaki gönüllülük çalışmaları ve bunların kapsamı hakkında farkındalık sahibi olmasını sağlamaktır ve kendilerinin gönüllülük çalışmaları yürütmeleri için bilgileri öğrencilere sunmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilere bu ders kapsamında gönüllük çalışmaları, sivil toplum kuruluşlarının çalışmaları, topluma karşı kendi gönüllülük projelerini geliştirecekleri örnekler sunulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uyan-Semerci, E. E. P., ve Yurttagüler, N. Y. L. (2020). Türkiye'de Gönüllülük. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Notlar
Balaban, A. Y., ve İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük faaliyetleri ve gönüllülük algısı: Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 149-169. Balabıyık, H. (2011). Gönüllülük ve yerel hizmetlere gönüllü katılım üzerine açıklamalar. Yönetim Bilimleri Dergisi. YILMAZ, M., SERTBAŞ, K., ve GUMUS, H. (2019). Gönüllülerin Faaliyetlere Katilim Nedenleri ve Motivasyonel Faktörlerin Analizi: Gençlik Merkezleri Örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 117-127.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gönüllülük çalışmaları hakkında kavramsal bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Gönüllülük çalışmaları yürüten sivil toplum kuruluşlarını tanır. |
ÖÇ03 | Dünyada ve Türkiye'deki gönüllülük çalışmalarını takip eder. |
ÖÇ04 | Temel gönüllülük alanlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yönetim ve Organizasyon Kavramları ve Gönüllülük | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi | Makale okuma konu ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Temel Gönüllülük | Makale okuma ve video izleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım | İlgili kurumların gönüllülük çalışmaları projelerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük | Konu ile ilgili yapılmış proje dokümanlarını okuma, ilgili videoları izleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Göçmenler ve Gönüllülük | Dünyada göçmenlerle ilgili yapılmış projeleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Gönüllü etkinlik yapacağı alanları belirleme, planlama. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
10 | İkinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Gönüllülük alanlarını belirleme, önceki gönüllülük çalışmalarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Üçüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Gönüllülük saha çalışması yapacağı alanlar hakkında bilgi toplama, planlama yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Dördüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Etkinlik alanlarını belirleme, etkinlik grubu ile planlama yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Beşinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Etkinlik fikri geliştirme, grup oluşturma, etkiniğin yapılacağı alanı belirleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Altıncı Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Gönüllülük çalışmaları için etkinlik belirleme, grup oluşturma ve uygulamaya dair hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Grup Çalışması |
15 | Genel Tekrar | Ders notlarını okuma ders içerikleriyle ilgili videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |