Genel Bilgi
Kod | MES202 |
Ad | Social Awareness Project II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GÖKTÜRK MEMDUH ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin sosyal sorumluluk projeleri kapsamında toplumsal konulara yönlenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında farklı sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve proje konuları
Notlar
İnternetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerel, ulusal ve global alanlarda toplumsal sorunlara hakim olmak |
ÖÇ02 | Toplumsal bilinç kazanımı |
ÖÇ03 | Toplumsal dayanışma duygusuna sahip olmak |
ÖÇ04 | Toplumsal sorunlara çözüm geliştirme ve proje üretme kabiliyeti kazanmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje döngüsü yönetimi ve mantıksal çerçeve eğitimi 1 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje döngüsü yönetimi ve mantıksal çerçeve eğitimi 2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proje döngüsü yönetimi ve mantıksal çerçeve eğitimi 3 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sorumluluk, gönüllülük ve takım çalışması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Proje belirleme için literatür taraması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Proje konusunun belirlenmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Projenin gerçekleştirilmesi için ilgili kamu kurum ve kuruluşlar ile görüşmelerin yapılması ve gerekli izinlerin alınması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Proje adımlarının, süresinin, faaliyetlerinin belirlenmesi | Proje ekibi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Proje danışman öğretim üyesi tarafından proje sözcüsü, proje fotoğrafçısı gibi görevlendirmelerin yapılması | Proje ekibi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Projelerin uygulanması 1 | Proje ekibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Projelerin uygulanması 2 | Proje ekibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Projelerin uygulanması 3 | Proje ekibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Projelerin uygulanması 4 | Proje ekibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Projelerin uygulanması 5 | Proje ekibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,04 | ||
AKTS | 2 AKTS |