Genel Bilgi
Kod | CMZ229 |
Ad | Statik Mukavemet |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamada karşılaşılacak konu ile ilgili problemlerin temel prensiplerini öğretmek ve ilgili meslek derslerine hazır hale getirmek.
Dersin İçeriği
Vektörler, Düzlemde Denge Koşulları, Ağırlık Merkezi, Rijit Cismin Düzlemde Dengesi, Kafes ve Çerçeve Sistemler,Rijit Cismin Uzayda Dengesi, Sürtünme, Kesit Tesirleri, Normal Kuvvet, Kesme Kuvveti, Burulma, Basit Eğilme, Gerilme ve Şekil Değiştirme, Elastik Eğri, Bünye Bağlantıları, Elstik Stabilite
Dersin Ön Koşulu
Fizik ve Matematik bilmesi.
Kaynaklar
Derste verilen notlar.
Notlar
Statik ve Mukavemet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Taşıyıcı sistemde mesnet tepkileri ve diğer kesit tesirlerini hesaplamayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Yayılı kuvvetler ve farklı geometriye sahip kesitlerin ağırlık merkezlerini hesaplamayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Yayılı kuvvetlerin etkisi altındaki kirişlerde mesnet tepkilerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Cisimleri mukavemeti ve kullanılan prensipler, gerilme, basınç kuvvetlerini hesaplamayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Kirişlerde mesnet tepkileri, iç gerilmelerden moment, kesme kuvveti ve normal kuvvetleri hesaplamayı ve grafiklerini çizmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar; vektörler hakkında çok kısa hatırlatma; düzlemde bir noktada kesişen kuvvetlerde bileşke, bileşenlere ayırma, denge; bir kuvvetin bir | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kuvvet çifti, bir kuvvetin başka bir noktaya taşınması; kuvvetler sisteminin bir noktaya indirgenmesi; düzlem genel kuvvetlerde bileşke, bileşenlere ayırma | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Agırlık Merkezi, çizgisel ve düzlemsel şekillerin ağırlık merkezi, Pappus-Guldinus teoremleri, yayılı yükler; Düzlemde bir cismin serbestlik derecesi; | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Düzlemde bir cismin bağlanmasi (eksik bağlı, tam bağlı ve fazla bağlı cisimler) ve bag kuvvetlerinin hesabı; iki parçalı sistemler (Gerber kirişleri) | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kafes sistemlerinin çözüm yöntemleri (genel çözüm yöntemleri, düğüm noktalari yöntemi, kesim yöntemi) | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kablolar, üzerinde yayılı yük bulunan kabloların genel formülasyonu | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mukavemetin dayandığı ilkeler; Kesit tesirlerinin tanımı, doğru eksenli çubuklarda kesit tesiri diyagramlarının çizimi ve çizimde kullanılan kesim yön | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Materyallerinin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eksenel normal kuvvet hali; ağırlık, sıcaklık etkisi; statikçe belirsiz problemler-1 | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Eksenel normal kuvvet hali; ağırlık, sıcaklık etkisi; statikçe belirsiz problemler-2 | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Basit kesme hali; atalet momenti-1 | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Basit kesme hali; atalet momenti-2 | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Burulma tanımı, daire kesitli çubukların burulması, gerilme tanımı, şekil değiştirme tanımı ve boyutlandırma | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Düzlem gerilme hali, asal gerilmeler ve doğrultuları; Düzlem şekil değiştirme hali, asal şekil değiştirmeler ve doğrultuları; Gerilme-şekil değiştirme | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ders notları, derslerde yapılan sunumlar tekrar edilir | kaynaklardaki ilgili bölümler incelenir,donem basından itibaren, öğrencilere belirlenen konuda araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Materyallerinin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Materyallerinin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |